Google+ Followers

onsdag 20 februari 2013

Året då jag ska fylla….

IMG_2270

Det räcker inte med att man ska bli gammal & sjuk…..nä man ska bli FUL också….tänk vilken tur att det är insidan som räknas…….ha ha

IMG_2385

Ja alltså det här är året då jag ska fylla femtio år & det känns helt overkligt…..inte riktigt klokt faktiskt….

IMG_2390

meeen det har sina fördelar också..

IMG_2389

det har det Ler med tungan ute

IMG_3333

Och mormor X fyra är jag…..men lite ledsen för att jag ännu inte har blivit så pass stark och frisk så att jag riktigt orkar vara den jag VILL vara Ledsen

_DSC0435

Den här fantastiska bilden tog min älskling då vi var i Paris i våras & meningen var att vi skulle upp i det berömda tornet, men då passade jag på att få en störtblödning så det vart inget med det…..nej jag låg kallsvettig ,gråtande över en parkbänk & trodde på riktigt att jag skulle dö….

IMG_1263

Men nu har mannen min bokat en ny Parisresa ( i smyg gjorde han det) gullevännen Ler

IMG_1210

Så till hösten (jag veeet , det är länge kvar) då ska vi sitta i Eiffeltornet & äta en måltid & titta ut över hela Paris på min 50 årsdag, och då SKA jag vara frisk……

IMG_1269-001

_DSC0705Utanför den vackra porten till Sacrecoeur…

IMG_1220

Dom här glasögonen köpte jag på en antik loppis då vi var där & jag ser alldeles utmärkt med dom, jag tror att dom har suttit på nån egocentrisk konstnärs näsa för typ hundra år sen Blinkar

_DSC0764

En liten gata uppe på Montmartre…..

_DSC0772

Magiskt underbart om du frågar mig….

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du , klart du gör ! Det finns människor som fastnar i ens hjärta från första mötet . Det finns minnen som aldrig försvinner . De två tillsammans ger en styrka när kroppen ger vika . Märkligt ...
Du blir aldrig gammal vännen varken till sinne eller utsida ! Resten får man ju fin fila på hihi , vi får väl tänka på att 50 är en ljuvlig siffra :) . Så rart av din man att boka resa just dit ! Håller tummarna att du får bukt på "inredningen" så du får njuta fullt ut av resan denna gång <3 . Barnbarn är väl godaste efterrätten :) kram ArtCAWi

Gerd ♥ sa...

Läser att du drömmer lång tid i förväg, det är rätt! Skönt att ha ett projekt!
Tänk, jag har faktiskt också fyllt 50, det var inget konstigt med det. Man förlikar sig, liksom.
Du är vacker, och är det inre vackert, så blir det yttre det också.
Paris. Har varit i Frankrike ett par gånger, men aldrig Paris. Så underbart för dig att komma dit igen!
Njut av dina barnbarn och mannen din och barnen, så viktigt.
Kram, Gerd♥

Lena sa...

Den första bilden gav både mej & gubben ett skratt som varade läääng! ha ha ha...

Vilken gubbe du har då!♥ -vilken kärleks förklaring♥

När jag önskade mej en bärbar dator eller en ny mobil i Julklapp, fick jag en Golvmopps tvätt, hur kul va de då på en skala ett till tio! ha ha ha... ;)
Tur han är den bästa & mest älskade person ändå ha ha... men någon födelsedags precent till mej när jag fyllde 50 blev det inte, suck... (han tyckte halltapeten var precent nog, -romantisk va? fniss) men jag går här ändå & väntar, väntar, för vem vet? en dag kanske jag får en en ny trasa till moppen!! ha ha ha... ;)

Krya på dej finaste vän♥ & den varmaste kramen♥ /Lena

kicki sa...

Ha ha ha härliga Lena ,du får mig alltid att le,ni är då så goa /kram

kicki sa...

Carola ,ja vi har ju fina minnen ihop ,vi har ju känt varandra typ alltid ,& jag är så glad att vi funnit varann igen,tack för dina varma ord min vackra vän ❤

kicki sa...

Gerd ,jag vet att du vet vad du "talar" om,starka fina kvinna & Paris väntar på dig ❤