Google+ Followers

tisdag 26 februari 2013

Hemma hos oss just nu……

_DSC0006

Nu Carola min “old friend” kommer mitt hemmahos blogginlägg……ja alla ni andra är ju självklart också välkomna in…..

_DSC0007

Och vi börjar väl i hallen…..

_DSC0008

ovanför toan hänger den här fina emaljskylten som jag köpte i Paris…

_DSC0025

_DSC0003

Fina tulpaner som min bror & hans fru hade med sig i Lördags Ler

_DSC0010

_DSC0014

Frukostbordet från andra hållet…

_DSC0011

_DSC0027

_DSC0049

_DSC0053

_DSC0054

_DSC0052

_DSC0013

_DSC0017

Från köket in mot “matrummet”….

_DSC0018

En blandning av riktigt gamla & nya möbler ,jag gillar kontrasten…_DSC0019

Dom härliga rosorna som mamma & pappa hade med sig i Lördags….

_DSC0022

Och så in mot vardagsrummet, i den gamla klockan har jag min mormors mors & mormors fars kaffekoppar Ler

_DSC0030

_DSC0039

_DSC0035

_DSC0040

_DSC0041

Bilden till vänster är jag 6 månader gammal  & så är det Jacob & Cornelis…..

_DSC0045

Mina guldklimpar Ler

_DSC0060

Och sist men inte minst våra fyrbenta guldklimpar som är helt slut efter dagens långprommis som fick avslutas med bad för alla tre ,vi har ju haft blidväder & strålande solsken……

6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder <3
Såå vackert hem ni har ! Och det är såå Kicki , trevligt , ombonat kärleksfullt . Så där att man inte vill gå hem efter att kaffe koppen tagit slut hihi . Du har alltid varit duktig på det , konst sinnet . Målar du fortfarande ?
Tack för rundturen <3
ArtCAWi

kicki sa...

Tack Carola & hur mysigt skulle det inta vara att ha dig här på en kopp kaffe & en massa surr.
Måleriet ja.....det har legat i träda i ett par år faktiskt till förmån mycket för tatuerandet ....men nu gör jag varken det ena eller det andra ,jag tar det bara lugnt & blir friskare & starkare så nu börjar jag faktiskt känna en längtan efter att få förlora mig i färgernas värld.......men ååååhh Carola vad roligt det skulle vara att ses, kanske vi kan ringas nån dag?! :)
KRAM

Jaja sa...

OH, va fint du har det hemma. ♥ Kram jaja

Lena sa...

Mmmmmm så vackert♥

Kram♥ /Lena

Matilda sa...

Jättefint! Har du besökt butiken Handplockat & Floristen i Älvsbyn? Du skulle älska de butikerna ser jag! Ha de bra ! Matilda

Anonym sa...

Åh såå kul blir alldeles varm i hjärtat !
Har lyckats gjort något mysko ikväll med mina inloggningar på mailen O på fb ! Minns inget lösenord !!!
Får tjurar på ... Om inte annat ta äldsta dottern till hjälp imorgon :(
Bra att du tar det lugnt, lite dagen som den kommer :) o att du känner dig bättre <3
Kram Carolaw