Google+ Followers

tisdag 19 mars 2013

När allting bara brister

538291_488324267869644_115801049_n

Först av allt så vill jag säga TACK för eran omtanke, ni vet vilka ni är Ler och eftersom att jag vet att ni är mellan två & sexhundra läsare här på bloggen så känns det som att jag ändå vill ge er en förklaring, för det är fler & fler som undrar vad som händer & hur jag mår, eftersom att det har blivit så glest mellan mina inlägg,därför väljer jag att försöka förklara & för att göra en lång historia kort så ska jag försöka förklara så konkret som möjligt även om det är svårt.

I hela mitt liv har jag varit en känslig person & en notorisk JAsägare, som alltid har haft många bollar i luften.

Måleriet, textilskapandet,tatuerandet,hundarna,mitt jobb,mina vänner & min familj……..& nu i efterhand så kan jag se att mina prioriteringar många gånger har varit fel, vilket idag ger mig ångest & gör mig ledsen……..

Och idag så har min ångest & rädsla hunnit ikapp mig & besegrat mig……..jag gråter så gott som varje dag,jag är totalt slut, vet inte om det är Måndag eller Fredag, måste skriva upp allt för att inte glömma.

Jag kommer på mig själv med att inte ha en aning om hur jag har tagit mig från punkt A till B då jag är ute & kör bil.

Och ända sen jag hade min TIA attack så har jag plågats av svår huvudvärk & en rädsla för att det ska hända igen Ledsen och detta har bla. gjort att jag inte längre går ut i skogen,som jag ju ÄLSKAR att göra, för där finner jag läkedom & en inre ro.

Men det ångestpåslag som drabbade mig då jag dråsade i golvet var så intensivt………jag blev så fruktansvärt rädd då jag upptäckte att hela min högra kroppshalva var totalt borta.

Efter den händelsen så har det hänt flera saker i mitt liv som är personliga kriser & som även involverar andra personer än mig ,så därför väljer jag att inte skriva om det här.

Men som en följd av allt ,så har det blivit så att jag har förlorat dom basala behoven i livet ,att kunna sova , äta eller ens göra “nr:2” på toan .

Och som ni förstår så blir det ju kaos i både kroppen & själen då.

Men nu är jag under “behandling” jag går & får “järndropp” en gång per vecka för att få bukt med min långvariga Anemi & jag går på samtal & i dag ska jag faktiskt på medicinmottagningen för att få en utredning av mina smärtor i magen ,som emellanåt gör mig både sömnlös & gråtande Ledsen

På mitt läkarintyg ståt det bla.

“Stark trötthet ,depressivitet ,oro, psykosocial belastning ,anemisk , plågas av täta diareer ,ont i kroppen, har helt enkelt ej kraftreserver fn. att orka arbeta”….

Det som känns viktigt att säga är att sånt här är ingens fel, det är sånt som händer & nu finns bara ett alternativ………….att blicka framåt…

Nu vet ni Blinkar

Kram

16 kommentarer:

Anonym sa...

Många styrke kramar <3 /CAWi

Kaisa ♥ sa...


Oj, nu har du det sannerligen svårt.
Är glad för att du är under behandling och får hjälp, under tiden strör jag massor av kärlek och omtanke runt dig!

Stor kram!

Doktor Glas sa...

fina Kicki! Du skriver så klokt, och nu gäller det att blicka framåt. Du vet att det kommer vara jobbigt ett bra tag till säkert, MEN det kommer bli bättre, särskilt om man har viljan som du har!!!!
stor kram från mig och lillfisen Laika <3 <3

Barbro sa...

Kicki vårat söta och kloka barn..jag och pappa tänker på dig varje dag..nu måste du få den rätta hjälpen..bollen är ju iallafall i rullning nu..Vi älskar dig och sänder dig en massa energi.Krya på dig kraaam från mamma och pappa.

Anna sa...

Kundaliniyoga!

Pröva!
Googla och läs!
Tror att de flesta landsting bemästrar detta fenomen...hör med din sjukgymnast på orten!

Blev av med min panikångest!

Kram!

Från en läsare av din fina blogg!

Lena sa...

Kramarom♥ kramarom♥ kramarom♥

Tänker på dej♥ /Lena

Osloskånskan sa...

Lilla du....god bedring önskar jag dig!

Joanna G sa...

Vad tråkigt att du inte får må bra. Hoppas du snart känner sig bättre. Massa kramar.

kicki sa...

Tack min gamla fina vän Carola ♥
Och Kaisa, jag tar tacksamt emot både kärlek Och omtanke ♥
Och Stephanie du fina, jag saknar dina blogginlägg, hoppas & tror att det går bra för dig lilla Doktorn ♥ kramar till dig & lillgrisen ♥

kicki sa...

Mamma & Pappa, älskar er & nu står en datortomografi av tarmen på tur & det känns bra ♥

kicki sa...

Tack Anna för din omtanke & goda råd ,jag ska höra mig för här på sjukgymnastiken på Affektiva mottagningen ♥
Lena ,jag tror att du är bland det godaste ♥
Osloskånskan.....tusen tack ♥
Joanna ♥ kramar & tackar ♥
NI ÄR HELT UNDERBARA ALLA MINA BLOGGISAR ♥

Simona sa...

Sänder många styrkekramar till dig ♥

Anonym sa...

Du vet Kicki, vi dina "jobbisar" loves you too. /Cissi..

Marlene sa...

Man måste prioritera sej själv, vem ska annars gör det? Så bra att du fått hjälp, men glöm inte att ta hand om dej själv också. Det är svårt att be om hjälp, men jag är rätt säker på att dina närmaste vill veta hur du mår och vad de kan göra för dej. Ha en så bra dag du kan.

pezze sa...

krya på dig... :)

kicki sa...

Simona jag tar tacksamt emot ♥
Cicci ni är så fina hela "jobbgänget" love u 2 ♥
Tack Marlene & Pezze & KRAMAR till er.