Google+ Followers

onsdag 22 maj 2013

Lite så är det jag känner

_DSC0001-001

Måste ju bara börja med att berätta att “lillAlvin” som han fick heta då han var minst i kullen & fortfarande bodde hemma……..nu i helgen tog hem både BIR & BIM på den Nationella tävlingen…….alltså han har ju vuxit till sig & blivit så jäkla snygg! Vackraste killen Blinkar& jag är så stolt & glad över honom & hans fantastiska matte Elin & husse Emil ……ja faktiskt alla mina valpköpare…..det visade sig vara underbara människor hela bunten Ler

_DSC0006-002

Jodå vi ställde småtjejjerna också & dom fick jätte fina omdömen ( mycket lovande valpar)……men dom får nog växa på sig lite till innan nästa utställning.

_DSC0023

Och om jag ska vara helt ärlig så är jag inte så mycket för utställningar…..

_DSC0105

Jag tycker inte det säger något om hunden som individ, det är ju BARA en skönhetstävling, där EN ENDA person ska bedöma hur snygg min hund är & det är ju uppenbarligen väldigt olika ,för nu har jag sett att vissa gillar mörka ,vissa gillar ljusa ,vissa gillar långa & vissa gillar korta osv……ja men ni fattar……så jag tänker att vad är det för vits…….när vissa domare till & med uppmanar vissa utställare att operera sin frallas luftvägar för att sedan komma tillbaka till en större utställning & alltså HALLÅ!!!…….värnar vi inte om rasens bästa ur hälsoaspekt??……….

_DSC0026

Visst är det roligt med utställningar, men jag måste tyvärr säga att jag ger inte mycket för alla dom där bokstavskombinationerna just pga.detta, att det säger INGENTING om hundens hälsa…….nå väl, nu har jag nog gett min synpunkt mer än väl…..så nu vet ni LerMen jag vet också att Alvin (som nu drog hem högsta vinsten) inte bara är ursnygg han är frisk också & DET BORDE OCKSÅ premieras på något vis ,tycker jag.

_DSC0017

Tappar liksom respekten för alla “bokstäverna” om ni förstår vad jag menar……

_DSC0009-001

Flickorna har fått en ny kompis, en riktigt rolig en & vi tycker att det är så trevligt med både matte & vovve som kommer på besök.

_DSC0034-001Imorgon ska jag visa er mitt ben som jag har tatuerat i eftermiddag….få se vad ni tycker…

Och helgen som stundar KÄNNS…..vi ska nämligen begrava min älskade mormor, ja vad mer kan jag säga Ledsen

Kramar från oss

5 kommentarer:

Lena sa...

Grattis till Alvins fina resultat!!!

jag tycker som du om utställningar ;) vill för egen del inte in i den karusellen, men en spänning är det ändå, men med bedömnings sporter blir det aldrig rättvist efter som alla Domare tycker olika...
Vet så många fina varelser som har både sundhet & fantastiska temperament, men kanske inte en kropp som tilltalar en Domare, & det delar inte jag!
Fast visst är det skoj & ärofyllt när ens "barnbarn" får fina rosetter mitt i allt! hi hi :))

Kramarom dej denna tunga stund vid farvälet♥

♥ /Lena

Anonym sa...

Håller med dig Kicki ! Följde med Beathrice min äldsta när Cherie var valp . I vår o sommar får hon äntligen bara vara hund <3 . Men efter några gånger i ringen blev hon liksom en liten mallgroda !!! De får fina tavlor sägs det , när man ska para dem så här det något konstigt värde om de kommit på bra placeringar
Själv trivs jag bäst med nya o promis i skogen med det lilla yrvädret haha kram CAWi

Anonym sa...

<3 Hon hade det bra din söta mormor . Men så många nära och kära som kom till henne . Jag tänker på din morfar , hoppas att han klarar utav "dagen" . Det tar så på . Så många fina minnen , hon kommer alltid att finnas i närheten <3
Många kramar till dig min kära vän , tänker på dig . CAWi

kicki sa...

Tack finaste Lena, det "ante" mig att du känner samma som mig ang. utställningar.....men det är ju samtidigt lite kul,fast jag kommer aldrig att kunna respektera det som en sann bedömning av hunden ♥

kicki sa...

Tack Carola ♥