Google+ Followers

torsdag 6 juni 2013

I dag då….

_DSC0002Morfar sa att dom skulle visa tänderna Lerdå jag tog bilden.

_DSC0007

Vi tog ut honom på en liten runda i byn & ner till stranden, vi såg fiskande pojkar & en flicka som badade & vi åt glass….& han uppskattade det massor….

_DSC0022

En solig & fin dag & jag berättade för morfar att jag hade haft en upplevelse där mormor kom till mig, jag hade henne i mina tankar & tog på mig hennes kofta & gick ut med hundarna på ängen…….då kom en vit fjäril så fin & så försiktig men ändå så nära & det kändes verkligen som att mommo ville tala om för mig att allt var bra……& nu får jag veta av min man att en vit fjäril hade följt med oss en bit på våran promenad ner mot stranden…..i dag Ler

_DSC0038

_DSC0047

_DSC0051

På väg hem från morfar for vi & tittade till “sjuklingarna” Frida & Nicolina (förkylda)……& man blir lika nykär varje gång.

_DSC0071

_DSC0073

& nu har jag tagit hand om rabarberna som jag fick  av bästa Annelie & vad är mera sommar än rabarberkräm & en kaneldoftande paj?

_DSC0075_DSC0080

_DSC0082

Och flickorna hade full koll om utifall att det skulle trilla ner någon pajdegsbit ……Och en sak till….. i dag har jag fyllt femton nyktra år Blinkar

Kram

2 kommentarer:

Barbro sa...

Fin Blogg Kicki!! Trevligt att pappa fick komma ut med er i dag.....tusen kramar.

Anonym sa...

En sååå ljuvlig dag !!!!
Grattis än en gång du klarar allt du vill för du e finaste Kicki som finns <3
Han e så fin din morfar . Min gick bort i Jan. -13 . Vi har tur som fått såå många varma minnen av våra morföräldrar <3 . Kram o Natti Natti ./ Carola w