Google+ Followers

söndag 29 september 2013

Å jag som trodde på lyckan & glädjen i livet……

_DSC0127

Det känns som att jag skulle kunna skriva en hel novell om hur för jävligt hela detta året  har varit & i synnerhet denna sommar.Alla förfärliga men nödvändiga beslut som har tagits i sorg & förtvivlan…….IMG_3935

Förlusten av en älskad gammal,trött mormor,att behöva se den förnedring det innebär att bli hjälplös,&medvetenheten att det är dit vi alla är på väg…..mer eller mindre…..& smärtan att veta att hela hennes vuxna, gifta liv ,levde hon under förtryck av sin man…kände hon sig någonsin älskad?…åtrådd?….uppskattad?……kände hon att hon var utvald och speciell?……..fick hon känna sig lycklig och trygg ,efterlängtad…………av sin man?

Det är så många tankar som far i mitt huvud & tårarna bränner bakom ögonlocken denna kväll.

Och jag förbannar och HATAR allt vad alkohol & droger ställer till med……………själv valde jag bort allt sånt ur mitt liv för över femton år sedan, men det är hopplöst att inte bli drabbad, jag har sett misär & alldeles för tidig död i unga människors liv,& detta är en sanning som drabbar människor varje dag……….i Skandinavien dör två skolklasser dagligen av dom vidriga drogerna som finns så lätt tillgängliga på nätet…..40 unga människor per dag!!…………, människor som är älskade…….. som har en sörjande förtvivlad mamma,syskon,flickvän mm.

Vi får sänka ner deras armade kroppar i jorden för att ,vissa vill tjäna pengar & för att dessa stackars hjälplösa bär på en nedärvd sjukdom som kallas beroende…….jo det är så……googla så ser du._DSC0182Och denna sommar har jag tvingats att lämna bort En älskad,älskad Schäferflicka som vi vart tvungen att låta flytta…….saknaden är stor, vissa stunder gör det rent fysiskt ont…….Åh Gud vad jag hade önskat att allt vart annorlunda……Och jag veeeet man ska fokusera på det som är bra…men just ikväll orkar jag inte göra det, även om det ju naturligtvis finns positiva saker att glädjas åt , men allt har sin tid………ellerhur och just ikväll är jag så ledsen.

Och så det här med utbrändhet!…….vad fan är det för nåt egentligen!?…jag känner att jag har inte ens kommit till en acceptans…..för mig har det ordet bara varit en slaskdiagnos som man sätter på folk som inte VILL eller ids jobba…….men jag då.

Nu har jag varit sjukskriven i ett år ,ETT HELT JÄVLA ÅR! och på Söndag morgon läser min stora kärlek för mig ur tidningen”gruppvåldtäkt i Piteå” !!!! “Skottlossning i Öjebyn”!!!!!!   så fruktansvärt hemskt ,ska jag visst ha tyckt…………….en stund senare då vi sitter vid köksbordet & dricker kaffe så läser jag högt för min kärlek “Gruppvåldtäkt i Piteå” & “Skottlossning i Öjebyn” ……..så fruktansvärt hemskt “vart är vi på väg”??

Han svarar “ men hjärtat, det där läste jag för dig för en stund sedan”……..

Men nej…………det finns inte ,jag har inget som helst minne av det!!!!!, & nu blir jag rädd.

Jag vill inte längre, jag vill vara pigg & alert ,jag vill minnas ,jag vill kunna städa ,laga mat ,baka jobba,promenera motionera ,sortera & organisera…..men näe……………..det GÅR INTE……jag orkar inte

helvete…….det här är INTE vad jag behöver nu…

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh fina Carina! Tufft att läsa ditt inlägg .. även om jag inte kan känna dina känslor så förstår jag att det är tufft nu... jag skickar många varma kramar till dig. Och vet du . Utbrändhet exsisterar, de är ingen ursäkt för lata människor. Just nu ska DU avsätta tid för dig... full fokus på kiki så du snart börjar känna lite lättnad!!! Dags att du sättee dig i fokus ♥ Kram Anna Ershammar

nadia sa...

All kärlek Kicki, en dag i taget det finns hopp. KRAMAR <3 //Nadia

barbro sa...

Sitter uppe lite senare i kväll och läser din fina blogg.. Du är utbränd av allt du givit. Nu måste du veta och förstå om det jag talat om med dig....lilla söta rara , det tar tid att komma igen, det går inte att stressa fram den. Du har för höga krav på dig..Du är bra , du är bäst!! Mitt söta omtänksamma barn, älskar dig, kraaam.

kicki sa...

Tack Anna ,ja jag börjar slutligen förstå att utbrändhet existerar....tänk att det skulle ta mig ett års sjukskrivning att ens börja greppa ♥
Kramar till dig & din fina lilla skatt ♥

kicki sa...

♥ Nadia ,söta lilltroll,tack för din kommentar.
Kram

kicki sa...

♥ Mamma ,finaste älskar dig ♥