Google+ Followers

fredag 6 september 2013

Ett litet inlägg om vår resa

_DSC0070

En fantastisk resa_DSC0054

än en gång har vi förälskat oss i Paris, vi pratar redan om att “nästa gång” Blinkar_DSC0057

På morgnarna har vi tagit på oss skorna …..sen har dom suttit på i princip hela dagen….vi har gått så att fötterna har värkt & svetten har runnit….._DSC0090

Den sista kvällen vi var där så visade tempmätaren 32 grader kl: tio på kvällen…..vi har svalkat oss på broarna över Seine & suttit i skuggan av någon vacker byggnad eller på en parkbänk under ett lummigt träd Lermellan våra låååånga stadsvandringar eller strosande på museum,katedraler eller palats._DSC0146

Den här gången köpte vi ett “pass” som gav oss tillgång till de flesta museerna i Paris ,vi har tittat & hummat & förundrats över målningar av bla.Van Gogh ,Matisse ,Da Vinci ,Renoir ,och många många fler Ler_DSC0143I mina ögon är hela Paris som en vacker oljemålning._DSC0039

_DSC0106

Alltså kolla gatlyktan…..skulle vilja ha i mitt hem Ler_DSC0179

Är så himla trött så jag orkar inte göra nåt långt blogginlägg nu ,men det kommer mera sen……._DSC0126

Och tänka sig nu är jag FEMTIO ÅR, det är galet…._DSC0128

Åka till Paris en sväng & komma hem & vara halvvägs till hundra….de´ni….

3 kommentarer:

Anonym sa...

<3
Underbara bilder ! 1234567890 kära vän , det e ju bara siffror hahaha kram /Carola,w

kicki sa...

Ja Carola det är tur det,& fler bilder kommer så du får följa oss på resan ♥
Kramar

Barbro sa...

Helt sjukt vackert. Ser att ni fått uppleva mycket i den stora vackra kärleksstaden...Kraaam . Nu väntar jag på fler fina bilder.