Google+ Followers

tisdag 10 september 2013

More to come

IMG_1737

en av dom varma kvällarna då vi är på väg hem från en sen middag, hör vi en stämma som kunde ha spräckt trumhinnorna…..där behövdes inga mikrofoner inte, denna dam underhöll/plågade gästerna efter denna gata & några kvarter till…..eller är det kanske jag som inte förstår mig på opera.IMG_1800

Klassisk vacker gammal Paris karusell….IMG_1809

En vanlig måltid kostar ungefär 120 :- men vattnet kunde kosta så mycket som 80:-IMG_1755

Vårat hotell låg väldigt nära Moulin Rouge & naturligtvis fanns det ett erotik museum där, så vi slank in för en titt Blinkar& inte vet jag men denna pjäs är då allt annat än erotisk i mina ögon ha ha ha ha ……..snarare grotesk ,som det mesta där inne var…..IMG_1740

Massor av second hand affärer….Lerjag ÄLSKAR second hand affärer, och jag gjorde ett fynd som ni ska få se sen, här en med mest bara speglar.IMG_1829

Napoleons våning var vi också och besökte & jag nästan dog….vilket överdåd,siden, sammet,guld & kristall…Och magnifik konst överallt.IMG_1833

Tyvärr hade jag bara med mig min Iphone, så bildkvaliteten blev väl så där…IMG_1837

IMG_1909

Och med det säger jag hej för idag……är så tacksam för så mycket i mitt liv, även om det finns en sorg som ibland tar över och överskuggar allt, så lär jag mig att leva med det som är mig givet & att ta vara på det ögonblick som är nu…

Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Många kramar till dig ! Tack för "resan" <3.underbara bilder ! /CarolaW

Barbro sa...

Vackra bilder!!Det är roligt då du skriver lite om varje bild.kraaam.

kicki sa...

Varsågod Carola det kommer mera :)
Kram

kicki sa...

Tack mamma & kram