Google+ Followers

söndag 13 oktober 2013

Mösstillverknings fabrik

_DSC0149

Ha ha ha jag har stickat mig en mössa, eller jag har stickat mig en tredje mössa ,jag har nämligen den lilla egenheten att då jag börjar göra nåt så gör jag det gärna om & om igen……precis som små barn…..den första vart fin ,bara lite lite stor ,den andra vart fin men lite liten Blinkar Och den här som jag har på mig på bilden blev som en konsum kasse ,a la rya matta…..jag rymmer både plånboken mitt huvud & några varor i min nya rya matta a la möss modell……..men jag får skylla mig själv då jag bara improviserar._DSC0174

Jag gillar hösten med den kalla klara luften_DSC0113

På bron har jag gjort ett litet höst arrangemang & inte vet jag om det var kylans fel, men i morse då vi fortfarande låg i sängen så hör jag ett flaxande ljud från fönstret, som alltid står lite på glänt & in genom den lilla springan har en liten gråsparv klämt sig in!!! och är det NÅGONTING  jag tycker är obehagligt så är det allt som FLAXAR…..jag blir jätterädd…_DSC0132

Här flaxar både öron& läppar vill jag lova…Lotta gillar inte kläder & selar, hon rullar sig & skakar på huvudet i hopp om att bli befriad från eländet……hur det gick med lilla pippin …..jo då efter att min hjälte hade letat igenom hela huset både uppe & nere, så hör jag hur något liksom krafsar i rummet intill………..då är den den lilla stackarn som har vaknat efter att ha legat avsvimmad en stund & jo då min hjälte fick ut den Ler_DSC0157

Här kör vi lite inkallning………..& dom kommer………då dom är klara….”matte vi ska bara”……………….ellerhuuur!? ha ha ha _DSC0109

_DSC0093

& nu väntar vi mest bara på att lillkommandoran ska börja löpa…_DSC0090

Och under tiden tror jag att jag börjar på min fjärde mössa.

Kram

3 kommentarer:

barbro sa...

Fin mössa du stickat..och många fina höstbilder. kram.

Anonym sa...

Så söt du e i mössan Kicki !! Vackra bilder som alltid ! Och lotta e ju bara så så bäst :) ! Hoppas du får en fin helg . Kram Carola w

Anonym sa...

http://Visitors2Cash.com/ref.php?refId=160229