Djup suck......

Den här synen mötte min T i morse ,den drog jag på mig vid tretiden i natt då jag inte kunde sova pga.huvudvärk IGEN......gnäll,gnäll,gnäll.....:(
Men jag tror att det har med min nya träningsform att göra lite ,jag har nämligen "joinat" den nitiska skaran STAVGÅNGARE.....japp!!
Hunden i ett stretchigt koppel fäst i ett stretchigt bälte och en talbok i Iphonen och jag går så svetten sprutar, och jag känner av axlar och nacke vilket resulterar i den här eländiga värken......men jag tror att om jag inte ger upp så kommer det att bli bättre då jag byggt upp lite muskulatur, jag vet inte men det känns som att det är rätt.
Jag väntar ju på kallelsen från sjukgymnasten och har väl aldrig längtat så mycket efter att få komma dit......
Nu ska jag försöka vila lite :)
Önskar dig en härlig dag :)

Kommentarer

Geddfish ♥ sa…
God morgon!
Tänk, jag har också fått ont av stavgång, jag spände mig lite väl mycket, det var efter det att jag "brutit" fotleden för några år sen.

Man ska träna lagom i sin egen takt, har jag kommit underfund med, min kropp gör inte som jag vill och gjorde för några år sen. Cykla är bäst.
Fredagskram♥
Lena sa…
Fniss ;) ja inte åt din skallebang! men åt allas våra motton att må bättre & minska några kilo ;)
Jag har stått silla ett tag nu i min nyvunna vikt!! antagligen är det för att kroppen vill så, har jag läst i någon dum tidning! ;) mitt huvud vill försåss något annat he he..
5,5 kg har försvunnit utan att jag gjort något! ja så känner jag det, men så känner nog inte alla inför att förändra sina matvanor, jag har helt slutat med socker & spannmål, dvs allt bröd som är bakade på mjö av alla de slag = glutenfritt!!, inget godis eller fika eller.. med socker i ;)! fast lite 85% choklad äter jag ibland. Sedan äter jag mycket fett, grädde, chremfraich, feta ostar osv. gissa vilka smaskiga gratänger jag gör & frossar i! ;) kokar upp grädde som jag sedan smälter ner en stor bit gorgonzola i, reder med lite majsena, & häller över en form med massa broccoli & strör rikligt med riven ost över, & det får jag äta mej mätt på! & går ändå ner i vikt!
Men! när jag nått min vikt, kommer jag, & har redan gjort, att använda mer typ olivolja & rapsolja, jag är ju egentligen emot mejerivaror! :( men efterssom jag försökt med konstens ALLA REGLER i flera år, att gå ner i vikt & INGET hitills funkat, & detta gjort det, så håller jag faktiskt fast vid det tills jag nått mitt mål, som är några kilon till ;)
Detta funkade för mej! men kanske inte för dej? & jag tror, att man måste hitta sitt eget sätt, & att hela tiden pressa sej & inte gilla det man äter, då kommer det inte funka.
Nu har jag åxå förstått att jag är Glutenintolerant, så för mej är detta en livstil att inte äta mjöl mer...
Om du vill läsa mer om kosten googla vet ja! eller gå in & läs Catrin Zytomierskas blogg, hon äter LCHF jag är åxå med i en facebooks klubb, där jag blir imatad med glutenfria recept! eller LCHF men det är ju samma sak, bara att om man är gluten, så är man inte allergisk mot socker, men socker behöver jag inte längre! :))
Vilket långmail! men jag såg din komentar hos mej nyss, & ville bara förklara lite ;)
Fast visst kan vi höras åxå, jag har bara inte ditt tel. längre!
Kram kram!♥ /Lena
kicki sa…
Sedär ja....då är jag inte helt "ute & cyklar" (nu fick jag till det)
Ja cykling är ju snällt mot kroppen men här i nordpolen är det ju snö så stor del av året & min balans är inte vad den har varit,så jag inväntar barmarken :)
Kram
kicki sa…
Lena!
Tack för ditt megasvar & vad härligt att hitta en form av diet somman känner att man kan leva med, jag ska ta & läsa på lite i ämnet.
Kraaam
Tindy sa…
Hoppas din knopp snart ger med sig..inge kul alls med huvudvärk..har du testat akupunktur med ström? och ta det lugnt med stavarna:)
ha en strålande Fredag lilla fina:) kram kram<3
kicki sa…
Ja idag ska jag ta det lugnt...& sjukgymnasten ska få förslag så att han nog till slut står & håller för sina öron ....ha ha
Kram
Comsi comsa sa…
Var rädd om dig. Jag har inga bra tips att ge, mina stavar har jag inte använt ännu.... En fin fredag och hoppas huvudvärken lämnar dig. Stor kram ♥♥♥
Anonym sa…
♥ KRAM ♥
//Maggan
Doktor Glas sa…
duktig du är! kör hårt :) jag försöker jag med att träna lite, har gått bra än sålänge, men väntar på en svacka, den brukar komma med jämna mellanrum ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå