Sorgligt…….

_DSC0001-004

Idag har vi varit & besökt min Mormor & Morfar ,jag & Mamma & det känns så vemodigt att se att livet faktiskt är så kort……

_DSC0004-001

För trots deras 94 & 92 år så känns det som att det var så nyss jag satt i deras kök & drack varm choklad & åt bullar med grovmalen kardemumma & mormor sken & strålade av lycka då vi var duktiga på att äta…._DSC0005-002

Jag minns doften i bastun av blöt cement ,öppen eld ,fuktigt trä ,björklövs”ruska” & tvål & hur jag fick borsta mormor på ryggen på hennes stora ärr efter tuberkulos operationen……

_DSC0002-004

Och jag minns den lena varma välpackade leran under mina bara sommarfötter & taggtråden runt kohagarna, som man skulle akta sig för så man inte rev sig…….Idag har jag fått krama & pussa på mormor lite försiktigt & frisera morfar & han är noga med att jag ska spara längd så att han kan kamma över skulten Blinkar& ibland så “glimmar” mormor till & hennes ögon blir pigga & nyfikna ,som på en liten ekorre…………..

_DSC0009

Och här har vi också nyfikna små ögon……

_DSC0013-003

Och kolla in den lilla tungspetsen……så bedårande, & matte bara ÄLSKAR….

_DSC0015-001

Och nu har jag ju fattat det här med att har man en fralla, så kan man lika gärna ha tre ,för dom sitter ju som ändå ihop mest hela tiden , så det blir ändå som att ha en ………fast lite större & lite mer att älska……….

Kommentarer

Geddfish ♥ sa…
God morgon!
Underbara foton på dom gamla. Så fina och så äkta. Tittar på händerna.
Tänk, att få uppleva så hög ålder, för det tycker jag det är.
Frallorna är mjuka och goa, som dom brukar....
Kram♥
Barbro sa…
Fint blogginlägg!!..kram mamma.
Så otroligt vackert. Fint skrivet. Kram.
Så otroligt vackert. Fint skrivet. Kram.
Jaja sa…
Nu väckte du minnen hos mig. Minnen från min barndom , hos mormor och morfar, i finland, Bastun och dofterna... os v. Tack för att du fick mig att minnas. ♥ kram Jaja

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå