Söndagmorgon

Finns det nåt bättre än tiiidiga söndagmorgnar, allt är så tyst och stilla.................jag älskar att vara ute och promenera då.
Så i morse vandra vi iväg, rofyllt, vovvarna och jag,tills Lotta upptäcker att Leo är med,då förvandlas hon ...................................................till en draghund ÅT FEL HÅLL,efter ca: 1 km. har Leo vänt om, och sprungit hem (han brukar göra så).
Då bestämmer jag mig för att Lotta också ska få springa lös........................................ eftersom att hon har blivit så duktig på inkallning...........................hm.
Och vad hittar Lotta då att jaga.................en stackars högbent fågel ,med en tofs på huvudet "sorry"frökenmamma jag är inte så duktig som du, på vare sig floran eller faunan, men antagligen så håller den på att lära sig att flyga ,eller så är det nåt fel på den.............för den springer lika mycket som den flyger.......................Kan det bli roligare för en GAAALEN Lotta.
Jakten slutar med att Molly springer bakom mej ,som springer bakom Lotta, som springer bakom fågeln ,som till sist bara lägger sig ner, och då stannar Lotta för att nosa på stackarn...................... så jag grabbar tag i henne.......................på med kopplet..........................Molly står med tappad haka och funderar vad som egentligen händer...............jo hon ställde sig utanför hela spektaklet............hon såg väl att matte höll på att få ett NERVSAMMANBROTT.
Nåväl denna uuuunderbara söndagsmorgonpromenad slutar iallafall med att den lilla fågeln knallar iväg åt sitt håll ,och vi knallar i väg åt andra hållet..........................och vad ser vi där då jo en JÄVLA MORRONPIGG MOTIONÄR............................är det sant ...............varför sover inte folk en stilla söndagsmorgon.......................ja ni fattar.................ha ha ha .
Nu sitter jag på jobbet ,har cyklat hit på min nya fina cykel som min älskling har köpt åt mig....................och guess what ........................det var uuunderbart att cykla hit ..................kändes lite som att sväva fram ljudlöst.
Hoppas ingen såg mig en fyrtiofem års kärring cyklandes i slalom med ett jättesmajl tvärs över hela ansiktet.
Kanske är det våren.
Kram Kicki

Kommentarer

Eva Norberg sa…
Jag hade VERKLIGEN önskat att få se denna 45-års kärring cyklandes i lyckorus över nya cykeln och vårens ankomst. Måste själv ut på en rejäl cykeltur idag... får se om det blir "slalom"... eller om jag lyckas tygla mina vårkänslor.

Kram, kram!
Anonym sa…
Hade varit underbart att se:) kram
Barbro sa…
Grattis! till din nya cykel..jag förstår att du visar ditt välmående med en stor leeende mun.Se bara till hur du cyklar...du har väl hjälm?? Kolla min blogg jag har en fråga till dig.
Märta sa…
Halååå Lotta!!
Jodu, gisssa om mamma är på sin vakt för folk och fän när vi är ute i skogen och jag är lös?? skulle de komma en mäniska, skulle jag nog springa fram och "pussa" ihjäl den, och om de kom en häst, tror mamma att jag skulle förska leka slalom mellan benen... och om jag möter en lös hund? ja är inte alla hundar i världen snälla?? de tror i alla fall jag...
Vet du Lotta? min mamma hon har redan gråa hår, så då spelar de väl ingen roll om jag busar? eller?...
Skön och solig dag på dej!!
Kram /Märta Louise!
kicki sa…
JA MAMMA det var en tofsvipa......
Tack för att du finns.
PUSS&KRAM
Fru Malin sa…
Men vad häftigt!! Vi är som på samma linje....märkligt... jag har också tagit hem min cykel- för att jag tänkte börja cykla till jobbet.. men jag ler nog inte lika stort som dig ..ser nog mer sammanbiten ut där jag far fram... -är så irriterad på min mage så jag har en känsla över att den gör sig påminnd varje gång jag låret är uppe när man trampar... och det vill ju säga hela tiden...Men i övrigt är det ju jätte skönt .. Jag säger som Barbro... DU har väl HJÄLM..Kicki..! Då först kan vi snacka om en gullig syn... Stor smailet under en läcker cykelhjälm.... ha ha ha ha ha...
Puss o kram. hoppas nu fyndar något på stan i dag, läste på Barbros att ni skulle ta er en strosar sväng.

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå