Alltså vilken helg.....




Så underbar atmosfär det är i dessa gamla byggnader: Cirkus, Berns salonger,Göta Lejon......jag har haft förmånen att få besöka dessa underbara byggnader då vi har blivit ditbjudna på konserter och mat......och varje gång går jag runt och bara tittar med runda ögon och öppen mun ha ha .....känner på ledstänger och dörrhandtag och tänker att här har Stockholms socitet,författare och konstnärer varit och förlustat sig för typ 100 år sedan.....bland dessa gigantiska kristalllkronor och guld speglar.....siden och sammet........jag bara NJUTER och insuper atmosfären......Här följer lite info om Cirkus som jag kopat från wikipedia.......Cirkus på Djurgården i Stockholm invigdes den 25 maj 1892 för att inhysa dåtidens stora cirkussällskap. Med åren har Cirkus blivit ett multifunktionellt hus med kapacitet för 1 650 sittande gäster. Här passar allt från teater, konserter och shower till kongresser och mässor, helt enkelt evenemang som kräver en flexibel lokal med genuin atmosfär.


Hörrni KRAAAM på er.....ska blogga om Lottas besök på Ålderdomshemmet sen då jag hinner ......hon gjorde succe´

Kommentarer

Barbro sa…
Roligt att ni haft det bra och trevligt på eran tripp till huvudstaden...lite lyx ibland borde vi alla få unna oss någongång...men skönt att ni är hemma nu....kram!!

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå