Höstruskpromenad.....

Jullan och jag har varit på en lång höstruskpromenad hon med reflexsele och jag med "typ" vägverksjacka som är nästan självlysande......man kan inte vara nog försiktig så här i höstmörkret...men skönt var det.....och duktig har hon blivit ...mattes stora flicka....som har börjat löpa,och ioch med det kanske mognar och blir mindre "dampig" (hoppas!!!det verkar iallafall så).
Och idag har det varit en stor dag för Josef....min fina, har skrivit på sitt första hyreskontrakt.....det kändes nästan lite högtidligt & rörande i mammahjärtat....nu flyger "minstingen" på egna vingar.......
han kände sig så stolt och glad.....sa att"det har kännts som så långt borta att få en egen lägenhet,och nu har jag det".
Men han har lovat att komma hem ofta....så jag behöver inte vara ledsen....:-)
GULLUNGEN......
Kram
Hittade denna fina text.....och vill dela den med er.........
Jag lever i ca 12 år. Varje gång du lämnar mig betyder det sorg för mig. Ge mig tid att förstå vad du begär av mig. Gör mig lycklig, du är hela mitt liv. Var inte arg på mig länge åt gången och lås inte in mig som straff. Du har ditt arbete, dina vänner dina nöjen. Jag har bara dig. Tala med mig fast jag inte förstår orden. Jag blir glad över att höra din röst. Kom ihåg att jag aldrig kan glömma hur du är mot mig. Innan du slår mig, kom ihåg att mina tänder kan krossa din hand, men jag använder inte min styrka mot dig. När du blir irriterad på mig för att du har mycket att göra, så tänk på att jag kanske är sjuk, har ont i magen, är trött eller deppig. Ta hand om mig när jag blir gammal, du blir också gammal. Var hos mig när jag har det svårt, allt blir lättare bara jag har dig! Jag älskar dig. DIN HUND <3

Kommentarer

Lena sa…
Ååå så vackert & rörande...♥
Jag har alldrig ens behövt höja rösten åt Petrus hjärtat, & inte åt Märta bus heller ;)
Fortfarande efter 2,5 år, gör jag bokslut av varje dag när vi lägger oss på kvällen, & så frågar jag mej -har våra vovvar haft en bra dag?
& jag tror dom skulle svara -ja- på den frågan♥
& jag vet att era tokfior åxå har ett lika gott liv!! ;) ♥
Lotta service hund! låter ju super! hi hi..
Ett barn som flyger ut på egna ben, förstår att känslan är både stolthet & vemod...
Kram! /Lena
kicki sa…
Ja Lena Gullfia.....jag har sagt det förr, men det är värt att sägas igen.....om jag var en hund så skulle min dröm vara att få bo hos dig.
Kram på er

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå