Husse och matte i Sthlm

Just nu är jag tillbaka på den kennel där jag är uppfödd, Dvärglandets, så att husse och matte kunde åka iväg. Här härjar jag med min mamma och min mormor. Här lämnade de mig igår för att de skulle åka och hälsa på min storasyster Frida, som har flyttat till Sthlm. Hon pluggar tydligen på någon skola där nere. Matte ringde idag och berättade att de besökt två museum, Vasamuséet och Moderna muséet. Hon sa att Moderna var en riktig flopp. Några av konsterverken var bl.a. ett lakan indränkt i lera och en film där en man dragit en filt över huvudet, som han stod och dunkade i en dörr. Ska det kallas konst? Då föredrar jag att både titta och lukta och smaka på häst- och kobajs, mycket trevligare. Bajsfenomenet är något som Molly har lärt mig. Vilken tur att jag slapp följa med. På måndag kommer de i alla fall hem och trots att jag har det bra här så längtar jag. Jag lovar att återkomma med mer information så snart jag kan. Men tills vidare...

So long!

/Lotta

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå