Matte är nostalgisk

EDGAR MITT HJÄRTEGULL,när ska det sluta göra ont?Matte är så arg på vissa uppfödare som avlar på hundar som bär på genetiskt ärftliga sjukdomar,vilket skapar så mycket lidande för både hunden, och dom som äger den.
Edgar led av DEMODEX ,och det innebär att han fick äta medecin hela sitt korta liv (3 år och 29 dagar),och det kostar massor av pengar ,svett och tårar,hans symptom började med klåda mest på tassarna,till sist hade han så ont, att han nästan inte kunde gå,varför avlar man på denna sjukdom?
Jag kan bara se en anledning PENGAR!
Hjärtlösa människor som bara tänker på pengar.
Nu vill jag poängtera att EdgarINTE kom från Dvärglandets kennel ,han kom från Göteborg.
Så innan ni köper en valp ,kolla upp att föräldrarna verkligen är friska,annars köper ni ett långt lidande för både er själva och för eran lilla valp.
Vilken tur att jag ,alltså gäddan Lotta, kommer från sunda föräldrar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå