Leila Bakar...................

Såg en glimt av Leila bakar.......................ha ha ha
När Kicki bakar så är det mjöl överallt......................handavtryck på kläderna...............köket är åt hel......te för varmt, så svetten tränger sig ut genom porerna..............håret står åt alla håll
och läppglansen...................näh man måste ju smaka på degen.
Och Nigella ska vi inte tala om.................ha ha ha .............julen närmar sig..............så det blir lite bak och lite matlagning.......................vilket för mig innebär "typ" tandvärk i ryggen (man är ju otränad)..............en ansiktsfärg som går åt det vinröda hållet.................och att min sminkväska definitivt får stå orörd .
Nej tänk om man kunde smyga runt på natten och laga maten som Nigella gör .............och dessutom vara hur snygg som helst.....(och smal).
Eller som Leila med ett leende på dom glansiga läpparna ,håret super snyggt stylat............och lyckan som bara lyser i ögonen.
Nog är det mysigt och roligt ......................men nog är det svettigt,och massor av disk och en h..vetes massa jobb för några bullar,och andra godsaker...........som dessutom är billiga att köpa färdiga.........................men är det jul så är det...........och nog är det nåt speciellt mysigt med det hela .........................om jag bara kunde KÄNNA MIG som Leila & Nigella...........eller.........
Kram /Kicki

Kommentarer

Anonym sa…
Nej hallå där!
Kan inte tänka mej att vi som läser din blogg, skulle få skratta så mycke som vi gör, om inte du var du...ha ha ha...
Kan inte tänka mej att Nigella och Leila har samma härliga humor som du!!
Och inte tror jag dom bakar lika goda bullar heller!! så de så!!
Ha en trevlig kväll!
Kram från Lena
Anonym sa…
Här sitter jag mitt i natten och läser och tittar på fotot och undrar vad sjutton har hon lagt bullan i? .. är det ett snäckskal?.. och varför ett snäckskal?.. jaja, hon är ju konstnärlig den där Kicki så hon vill ju att det ska se vackert ut förstås! ..men??

å så! Hallå i kiosken inkantinkan det är ju pappersformen! Är det så det heter?

Som du förstår min käraste väninna är det helt fel tid på dygnet för mig att läsa bloggar och foton ska jag inte heller titta på ..
Gonatt eller gomorron!
Vet du jag lyssnar på Seal han är ju helt ljuvligt underbar och groban också..
Barbro sa…
Heja Kicki!!
Julen närmar sig dag för dag. Jag tror nog att du också blivit juldåre. Leila är väldigt snygg , men du är ett snäpp före i alla avseenden,med din humor och konstnärsskap.Dina bakverk brukar alltid vara jättegoda och maten likaså. Jag såg att du redan hade full jul hemma med klädd julgran och pynt överallt. Kram mamma.

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå