Så var det gjort..........

Äääääntligen är det gjort................................ Molly har fått sig ett bad..........men fruktansvärt vilken pärs .........svetten har sprutat............. bara att få pälsen genom blöt är ett företag
sen grönsåpa ...................en halv flaska ungefär.
Och så plocka upp halva hunden ur golvbrunnen.
Ryggen känns vig och mjuk som ett kassaskåp.
Sen föna henne torr.............................. två timmar senare är rummet fullt av mollyhår ...............och ändå är hunden yvigare än någonsin.
Ja fy fan vilket företag................jag är heeeelt slut, varenda muskel i kroppen vibrerar............... för inte nog med att hon ska badas........................ hon ska hållas fast också, för inte vill hon ju stå still ............................. och pälsen är mega tjock............... så innan man har kommit ner till hårbotten ,så får man gräva gode länge.
Det slutade med att vi duschade båda två tillsammans.................jag var ändå dyngsur både innifrån och utifrån.
Men nu är det gjort .
Molly och Lotta ska ju få herrbesök ..................Kasper...............bäst att vara ren och fin då.
Frida och Fredde kommer med hans vovve .
Ska bli underbart att få "insupa" Frida med allt vad det innebär.
Ja hela familjen kommer att vara på plats ......................det känns underbart ...........till och med lilla syster med sin lilla familj är här nu................det är så här det alltid ska vara......................med alla på plats.
Kram Kicki

Kommentarer

Anonym sa…
Så rackarns mysigt, jag blir tårögd när jag läser, tro nu inte att jag tänker på att Molly har blivit ren, fastän det ju är "mysigt" också. Men inte så att jag blir tårögd hur blödig jag än är.

Nej, att du har hela familjen runt dig till jul, perfekt Kicki! Än mer gläder det mig att du gläder dig åt julen, det gör mig tårögd. Full rulle kommer du ju att ha förstås speciellt som Frida kommer att vara i huset. Det blir bra det, sa jag det. *ler'
Anonym sa…
GOD-JUL!!
Ha en mysig och härlig Julhelg!!
Stora Julkramen till er alla!!!!
Önskar
Lena & Märta Louise!!

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå