Leo har blivit drabbad

Tre framtänder och blodet rann ur nosen,och så ser han ut som en liten kines.
Våran lilla Leo har varit med om nåt olyckligt.
Veterinären trot att det antingen är en smäll från en bil eller att nån har sparkat honom (vilket jag verkligen inte vill tro).
Så nu är det antibiotika och smärtstillande i en vecka..............sen får vi hoppas att det blir bra.
Men vilken chock då jag kom hem från jobbet........................... och ser honom ligga alldeles blodig.
Lill hjärtat ...................han är verkligen världens snällaste , naiv och godtrogen................så nu får inte Lotta terrorisera honom på ett bra tag.
Det blir Leo uppe ,och Lotta och Molly nere.
Men i morse då Tobbe öppnade sovrumsdörren..................................vem sitter mitt på golvet och kliar sig i rumpan................................joho då................Molly!!!!!!!
Trots att vi har barrikaderat trappan så dom små rackarna inte ska ta sig upp.................och i mitten av trappan sitter Lotta och skakar......................... livrädd vågar inte gå varken upp eller ner ..........................hon tycker att trappan är jätte läskig................men frestelsen blev för stor då Molly hade öppnat grinden och allt .................vilken flopp.
Men måtte det här med Leo inte vara någon människas verk jag hoppas och ber att det inte ska vara så.
Kram / Kicki

Kommentarer

Anonym sa…
Men ååh, lilla Leo! Så ledsen jag blir, han är då den mest fascinerande katt jag mött .. *ler*

Må han nu få lugn och ro och repa sig myspysen. Och Lotta får lära sig nytt, att darrande gå i trappor.. *ler'

Stor kram Kicki, allt är som det ska trots allt, jag tror på bilvarianten.
Anonym sa…
ojoj... lill leo som e så go! Jag hoppas inte heller att det är nån människa som har gjort det...Tyvärr är nog risken för det rätt sannolikt... en smäll från en bil brukar tendera till mer skador... huga...*ryser vid tanken*
krama lilla leo från grannen! :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå