Dagen före nyårsafton.....

 I dag är det ett år sen jag fick en blödning i hjärnan....och det är som om kroppen minns.....trött,trött.trött....och även tankarna går tillbaka till den där hemska dagen.....jag minns hur jag förlorade känseln i min högra kroppshalva......det känndes som om jag hade fått tandläkarbedövning i armen....den var TOTALT borta,jag såg hur den studsade i klinkerplattorna på toagolvet då jag rasade ihop.....och jag förstod omedelbart vad som hände med mig...VILKEN ÅNGEST.....PANIK!!!!
Tack vare Josef kom jag snabbt till sjukhus..så nyårsafton "firades" där... Josef sov där med mig ,och Frida kom hem från Västerås med första bästa flyg.....så även hon sov med mamma på sjukhuset....
Jag blev fort återställd....och Vilken KÄRLEK både från min familj och mina vänner.....Love you all.
Så nu sitter jag här ett år senare....lite tjockare,lite äldre,och förhoppningsvis lite klokare.....har lärt mig att lyssna på min kropp......så nu jä.....ar ska jag börja konditionsträna..........en stund varje dag.....för NU säger min kropp att, nu måste jag börja ta hand om den........jag är så lycklig och tacksam att jag får vara frisk......
Jag älskar att leva.....men som nån klok människa sa: en frisk människa har tusentals
önskningar......den sjuke har bara en....
Varma NyårsKramar från Kicki&Lotta
Posted by Picasa

Kommentarer

Så otroligt gripande att läsa... jag önskar dig verkligen, verkligen all lycka. Massor med kramar från mig.
Anonym sa…
Vilken lycka att Din matte är frisk igen och kan ta hand om Dig. Ser ut som om det blir mkt motionerande under stundande nytt år. Då ses vi säkert men just nu är det så kallt så vi väljer att krypa ihop och bara mysa inne Timmy, Ozzi och matte GunBritt. Bamsekramar till Er.
Ser fram mot fler fina fotoinlägg - mkt vackert att se på....
kicki sa…
Tack...gullisar!!!!
Ja nu är det bara att kura ihop sig framför brasan....och invänta det nya året....och varmare dagar.
Kram
Barbro sa…
Kicki jag glömmer inte denna eftermiddag ....jag satt vid datorn när telefonen ringde... det var Josef.. han sa att:" mamma är så konstig ...mormor kan du komma genast"...jag hoppade i bilen körde så snabbt jag kunde till er...vi åkte till lasarettet...och resten är historia...lilla söta tänk på dig själv ...sköt om och vårda dig ...det finns bara en av dig... jag älskar dig mitt barn..kram och Gott Nytt År!!
kicki sa…
Åh mamma nu gråter jag.....
så fint.....

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå