Lite av Julens pynt......

Gaaalningarna busar fulla av energi.....för att förra natten kan jag berätta att busungarna sov som kungar ....dom var med mej på jobbet...och sin vana trogen så sover ju Lotta i sängen...men nu även Herman...och dom har SNARKAT.....i STEREO....det hela slutade med att jag la mej i soffan.....och bestarna låg och snarkade och smackade och sparkade och fes i sängen....ha ha ha och som en naturlig följd av det så har jag ont i huvudet och känner mig allmänt "bakis" i dag.
Men i eftermiddag har jag haft två av mina solstrålar här en stund....och då drog man ner julväxeln ett ögonblick...
Och så kan jag ju inte låta bli att visa hur fint det börjar bli......
Kaklet och pärlsponten fattas ännu....Och här syns Lotta i sin nya fiiina bädd....
Och så är det ju även lite annat småfix kvar.......men men, allt har sin tid...Min fina gran har jag pyntat i bara silver, vitt och lite guld.....
och på hyllan bakom står tomtarna med sin vita gran....

Och den här fina kransen som är helt gjord i naturmaterial har jag lagt ovanpå öppenspisen...
Det fjärde adventsljuset är tänt.......det är förresten tända ljus i hela huset..... så jättemysigt och rogivande...
Så här vackra julkulor hittade jag på Indiska......nu tre för priset av två.......men här får dom ligga i ett fat och pryda sin plats på rumsbordet.......
Som sagt mycket levande ljus......blockljus.....älskar dom....
Min Julstjärna av halm.....
Och så lilla bordet i hallen....med en underbart doftande hyacint..........levande doftande blommor..;-)
I morgon bär det av till mamma och pappa på julmiddag och besök av Tomten......vi kommer att vara fem generationer på plats....min mormor och morfar kommer också att vara där och mina älskade barn och sist och minst ISAK....han lär bli en av huvudpersonerna......han och Tomten ha ha....
Puss och Kramar

Kommentarer

Lena sa…
GOD JUL!!!!!
Så vackert och pyntat ni har det!! :-)
Önskar er en fin Jul helg med de nära & kära!...
Massa Julkramar från Lena, Petrus & Märta Louise!!!
kicki sa…
Tack söta gulliga Lena.....önskar er också en underbar helg!!!
Kraaam

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå