Julen är över.......

Istället för kransen,har nu den här lilla tavlan fått ta plats på öppna spisen....texten lyder"Gud,ge mig sinnesro,att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden."
Det är alltid skönt att "jula av" I krukan på bordet har jag dekorerat med handgjord glaskonst(Fredde jag vill ha MER).......;-)
Turkost och limegrönt är fina accentfärger.....
Men den här gamla soffan....som förresten har stått på Norrbottens Kurirens redaktion......är jag sugen på att klä i ett djuplila sammets tyg.....vad tycker ni????
När jag köpte den så var den brunmålad med ett grönt nopprigt tyg......
Men som sagt ha gärna en åsikt......dom har superfina möbeltyger på stan i typ krossad sammet.....hmm??!!

Lotta & Herman hälsar pussar och kramar.

Kommentarer

Min älskade syster! Du har fått så otroligt fint och vackert hem. Jag tror det skulle vara riktigt läckert med ett lila tyg på soffan! Kramar lilla syster.
Lena sa…
Jag som bara älskar brunt, tycker förståss att den är fin som den är!
Och allt Turkost till är ju bara såååå läckert!!!
Men att förändra lyfter ju oftast, både sinnet och rummet!
Så våga vet ja! ;-)
Supersnyggt har ni!!!
Kram och sussa gott! /Lena med flock
kicki sa…
Lilla söta fröken fräken....tack för ditt lilla inlägg..love u
kicki sa…
Lena....ja jag är också svag för jordfärger.....men tänkte att det kan vara kul att ha en riktig karamell.....för soffan är ju så läcker...så jag gör nog så "vågar"
det går ju alltid att ändra..
Kraam
Barbro sa…
...Fint Kicki ..våga förändra det går ju att byta överdrag igen om du skulle tycka att det blev fel...Kramar från mamma.
kicki sa…
Ja mamma,du kanske kan följa med på stan och kolla tyg med mej..??
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå