Lille Prinsen...


I eftermiddag då jag hade äran att hämta från dagis,möttes jag av en väldigt lycklig liten kille som kom springande ,ropandes MIMMI!!!! iklädd en rosa paljettklänning med tillhörande fjäderboa ovanpå sina ordinarie kläder......herregu så gullig!!!!
Vi for förbi Ica ,där skulle han ha en likadan som Mimmi....alltså en sån där röd varukorg....som är typ lika stor som hela hans nedre kropp.....sen for ögonen som på en övervakningskamera ,dom svepte längs hyllorna.....han skulle shoppa!!!!
Det slank ner lite av varje.....bla. rödbetor....ha ha ha.
Vi närmade oss godiset....då säger han "mamma sa ja itte äta godis"....Nej sa jag ...bara på Lördag......Då titta han på mej med stora runda ögon och ser väldigt allvarlig ut..."Mimmi du FÅR söpa godisti mej"......
Men jag stod emot....avledde med att han skulle få betala och packa upp......det funkade........nöjda for vi hem och lagade mat tillsammans......Och han har berättat saker som låter väldans trovärdiga..... men när jag efterforskar så stämmer kanske hälften......vilken fantasi...och sätter ord på allt......han har somnat vid 22:30
Tobbe kom också upp i slutet av sövandet....och sa till Isak "men sover inte du ännu"
Då svarar han "Mimmi surrar hela tiden" ha ha ha ha.......jag har verkligen inte surrat...skulle kunna skriva en hel novell om kvällen....men det orkar jag inte..
Ha det fint alla../ Kram Kicki

Kommentarer

Barbro sa…
vad gulligt ...han är såååå fin eran lillprins...kramar från mamma Barbro..
kicki sa…
Ja han är ju så rolig då han har börjat prata så mycket....
Kram
Ha,ha,ha så härligt underbart! Jag blir så glad av att läsa om eran kväll tillsammans. Jätte mysigt. Stor och varm kram till dig!

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå