Helgen :-)

Har varit en helg med mycket bilåkning.....men det passar ju rätt så bra då det ändå bara regnar.....

Frevisören.....ett jätte vackert smultronställe....flickorna trivdes trots regn......

Och jag fick en helt ny syn på den lilla by som Kärleken har vuxit upp i......har ju aldrig sett den ordentligt eftersom att han inte längre har någon anknytning dit.....

På vägen hem igen skulle vi kika in hos min gulliga kusin....men ringer man inte före så får man skylla sig själv...istället for vi till hennes mamma....fina Marita,som jag har tyckt sååå mycket om ända sen jag var liten.....och det gjorde inget att inte Malin & hennes familj var hemma för som sagt.....då for vi ju till Marita istället & det är jag glad för....

Sen plockade vi upp lilla Isak Solstrålen...det blev bastu mys på kvällen......och den ungen är ju bara så rolig....då ser han en leverfläck på T:s axel & iakttar den noggrant, varpå han myndigt påstår "har du OCKSÅ!?!?.....ätit snor".......ha ha ha ha ha...

Då har hans söta mamma sagt att "om man äter snor så får man ännu mer problem med sina kliande "molusker"......ha ha ha ja alla sätt är bra utom dom dåliga.....för det har gett resultat,han stoppar inte in sina näsfynd i munnen längre.....

I dag har vi varit hem med lillen & samtidigt blev vi bjudna på en härlig middag....med morsdagstårta till efterrätt.....nu sitter jag här med en vacker bukett rosor och har det bara bra.......
Kram

Kommentarer

Ingrid sa…
"Kärlekens barndomsby" ?? och jag funderade och funderade, den poetiska Kicki kanske känner till nån by som kallas så....? När jag väl tog mig vidare i texten förstod jag. Jag har märkt att det som blir trögare och trögare (fel böjt, jag vet) däruppe i hjärnkontoret. Men spelar roll.. no´klarar man sig ändå..
kicki sa…
Ha ha ha söööt Ingrid...
Doktor Glas sa…
haha, kul att barn är så lättlurade, men glömmer hur roligt det faktiskt kan bli!!
du verkar ha haft en underbar helg. Kram till er!

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå