Kalas i går….

_DSC0004 _DSC0012 Min fina pojk & hans momme._DSC0035 Finaste Frida

Och som jag kämpade med att få till en sk.Pinocciotårta ,det var en lång och utdragen process & jag fick kassera en omgång maräng som inte ville bli till hårt skum,men efter en si så där tre fyra timmar så blev den JÄTTEFIN om inte om hade funnits,för mittemellan gräddvispningarna så “lånade” Frida vispen till sin äggstanning innehållande en sjuhelsikes massa vitlök,utan att veta nåt så stoppar jag ner vispen i grädden ……..& ja resten fattar ni, vitlöksgrädde

Ja tårtan fick följa med till Josef som fyllde 20 men utan gräddtopping & bara lite vitlöks smak

_DSC0031

Fina pappa_DSC0007

Sammetsögat_DSC0016

Och dom här känns väl igen……

GRATTIS igen min ÄLSKADE son.

Kommentarer

Barbro sa…
Fina bilder som vanligt på din blogg....trevligt kalas med goda tårtor....
Doktor Glas sa…
vad gott! och vad fint par ni är!! :)
Tårtorna SER iallafall ljuvliga ut :)

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå