Kedjebrev........lite allergisk

Ärligt talat så gillar jag VERKLIGEN inte dessa kedjebrev som jag får på min mejl i princip dagligen.................nej..........sorry.......men alla kan ju inte vara roade av sånt och definitivt inte jag.
Visst innehållet i breven kan ju vara väldans kärnfullt och mittiprick...........men så kommer dom där sista raderna............det förtäckta hotet om man inte skickar vidare.....så bla bla bla.............
Och om man skickar vidare så kommer bra saker.......bla bla bla att hända och det ser jag också som ett förtäckt hot...........nej jag väljer att på ren svenska.....skita i dom där breven med sina löften eller hot eller vad det nu än är.........men däremot så vill jag publicera ett sånt här brev som jag fick i min mejl i dag.............men jag har tagit bort slutet av brevet.....så kännn inte att ni måste kopiera och skicka vidare så ni får leva ert liv i ro för det får ni ändå................
Nej LÄS och njut och känn ingen skuld.....kopiera och spara elller skicka till nån för att göra henne glad.
Håll till godo....

VI EEEEEEEEEEEE SÅ VACKRA!!!!!

Kvinnan tar sig en titt i spegeln när hon är:

3 år: Tittar på sig själv och ser en Drottning

8 år: Tittar på sig själv och ser Askungen eller Törnrosa.

15 år: Tittar på sig själv och ser Askungen, Törnrosa eller
Hejaklacksledaren - om hon inte har PMS och ser en fet, finnig och FUL tjej.
(Mamma, jag KAN inte gå till skolan och se ut så här!).

20 år: Tittar på sig själv och ser 'Jag är för smal/tjock, för kort/lång,
för stripigt/lockigt hår - men bestämmer sig för att gå ändå.

30 år: Tittar på sig själv och ser 'Jag är för smal/tjock, för kort/lång,
för stripigt/lockigt hår - men bestämmer sig för att hon inte har tid att
fixa till sig själv så hon går ändå.

40 år: Tittar på sig själv och ser 'Jag är för smal/tjock, för kort/lång,för
stripigt/lockigt hår' - men säger 'Jag är åtminstone ren' och går ändå.

50 år: Tittar på sig själv och ser 'Jag är' och går vart hon vill.

60 år: Tittar på sig själv och påminner sig om alla människor som inte ens
kan se sig själv i en spegel längre. Går ut och återvinner världen.

70 år: Tittar på sig själv och ser visdom, skratt, förmåga - och går ut och
njuter av livet.

80 år: Bryr sig inte om utseendet. Sätter bara på sig den lilla hatten och
går ut för att ha kul i den här världen.

Kanske skulle vi alla ta på den där lilla hatten tidigare............
Puss och kram
Kicki

Kommentarer

Hej,
Håller med dig. Jag HATAR också dessa brev och i ärlighetens namn så öppnar jag i princip aldrig dem. Det är mycket roligare att få ett personligt mail från någon eller kanske några bilder.

Jag önskar dig och din faimlj en bra dag!

Kram Carro.
kicki sa…
ha ha jag antar att vi är många som känner samma kring dessa brev...skönt att få sätta ordpå vad man känner för dom..."hate them"......ha ha
Kram på dig lilla gumman.....älskar dig...
Anna sa…
Kan inte annat än att hålla med dig! Kanske skulle vi alla ta på den där lilla hatten lite tidigare i våra liv...absolut! :-)
Kicki sa…
Jaa Anna vi gör det......vi tar hatten på oss och sen är vi bara glada och struntar i resten....
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå