Vackrast i världen........

I nya vinterkläder.....myspysen sov ju över Fredag till Lördag.......och det är ju så himla mysigt att "söva" honom för det är ju aldrig bråttom att få honom att somna.....så man ligger ju bara och svamlar på med honom ,och berättar sagor ,eller rättare sagt händelser ,som ex.i somras då vi var på Pite dansar och ler, och han åkte en massa karuseller.......han ville höra samma story om och om igen.......och han skrattade så gott precis som om vi hade varit där igen, och han hade suttit i karusellen igen........att det behövs så lite för att göra honom sååå lycklig............Och det i sin tur gör ju mig lycklig..........Det är verkligen härligt att vara mormor ,eller "mimmi" som han säger .....för jag känner aldrig stressen som då mina barn var små, för då var det tre barn som skulle somna varje kväll........nu är det ett barn nån gång då och då ...............och det är aldrig bråttom att få honom att somna...........nej det är ju just den där stunden på kvällen med närheten ,och vällingen ,och pyjamasen, och allt annat som hör till kvällsrutinen som är så otroligt mysig så det får gärna ta hur länge det vill.
Att han sen snurrar som en propeller i sängen gör absolut ingenting......för jag blir ju "barnfri" dagen efter och kan vila.......om jag känner att det behövs.
Jag är så lyckligt lottad.......att just den här lilla lejonungen kom till oss.......han som surrar hela tiden....och jag som förstår ungefär drygt hälften.......jag nickar och hummar och håller med..........och han ser väldigt viktig ut..............
Många kramar Kicki

Kommentarer

Barbro sa…
Mysigt!!!Jag har också alltid lagt mina barn..... Dig , Roger och Caroline med att ligga bredvid en stund på kvällen och sjungit barnvisor eller berättat någon saga eller fler... vet ej om det var rätt?? ..men jag var så..
Det är så otroligt mysigt med små barn ibland, men precis som du skriver kan det vara mycket stress också! Det är tur att man kan ta tillvara på guldstunderna och tanka energi till de mer krävande situationerna som garanterat kommer.
Puss och kram från lilla syster!
kicki sa…
Just därför är det så fantastiskt att vara mormor.......för då jag är med Isak......så ÄR JAG MED Isak, då släpper jag allt annat.
Att vara mormor är så mycket bättre än jag någonsin hade kunnat drömma om......
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå