Och plötsligt kommer jag ihåg meningen med livet.....

Sandra behövde hjälp med Isak ,så hon skulle få plugga i kväll........och vilken tur för mig,för jag hade börjat känna mig lite deppig, som jag kan bli då jag har varit sjuk, och då hösten är här på riktigt.......detta mörker kan verkligen suga musten ur en.......En liten gnutta tacksamhet kunde jag känna tidigare i dag, då jag var ute och gick med vovvarna.........men nog sitter det låååångt inne.
Men så åker jag till lillälsklingen......och bara njuter av hans ljuvliga väsen......han surrar i ett.......ställer frågor och lägger huvudet på sne.....och ser viktig ut......och helt plötsligt ska jag vara hans häst (han har börjat se på Pippi...Lilla Gubben).
Så då kryper jag runt på all fyra med en liten ryttare på ryggen.......sen badar han och bjuder mig på "kaffe" ur badkaret mmmmmmm.
Vi avslutar kvällen med en flaska välling i soffan slötittandes på Lillefot.........då jag sätter mig i bilen, och åker hem har jag en helt ny livsenergi....... Det är underbart med barnbarn.
Kram Kicki

Kommentarer

Så härligt, låter underbart! Jag hoppas du kan "tanka" så att det räcker för dig!
Tusen kramar från mig.
Barbro sa…
Jag förstår att du tankat positiv energi då du träffat och lekt med ditt enda lilla söta barnbarn..dom små är för härliga...kram mamma
Eva sa…
Njut Kikki alla har vi inte den möjligheten, antingen för avståndet eller av andra skäl, ja, du vet vad jag menar.
Kram
Eva
Ingrid sa…
Å vad mysigt att höra. Barnbarnen är våra nådegåvor. Jag har nyss träffat mina två tjejer. Jag läste på svärdotterns blogg om en dialog barnbarnet haft med mamma idag, där hon kom fram till att hon kunde ha ett barn i magen när hon blir stor och att pappa kunde vara pappa till barnet. Mamma försökte förklara att det inte gick. Hon föreslog barnbarnets kompis som pappa. Barnbarnet fnös åt sin mor "Han är ju för liten!!". Jag tog mig rätten att berätta historien den var så söt tyckte jag.

Kram
miamajja sa…
Å vad jag blir nyfiken på att se ditt hus "på riktigt" - du har alltid varit en såndär myspysa, alltid haft så fint o ombonat, det har alltid kännts så hemtrevligt hos dig, kärleksfullt! =) Hoppas verkligen att du har börjat må bättre nu! Tänker på dig! Kraaaam!!!
kicki sa…
Lille mannen, ja nog ger han ifrån sig positiv energi..........Ja Eva jag vet vad du menar........hoppas att det blir till det bästa....hörde att du skulle ner.....jag håller tummarna.........Och Ingrid visst är det mysigt med deras små historier....jag längtar tills Isak också börjar sätta ihop längre meningar.
Mia!! Jag får sätta in mer bilder så du får se.....och tack för ditt varma omdöme om mitt hem....
Kram på er allihopen

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå