Julen blir vit

Efter lite funderande hit och dit.......så har jag bestämt mig för en vit jul så mycket det bara går.....för jag blir så hjärtinnerligt less på allt det röda....
Jag tycker det är jättefint i lagoma portioner.....och hos andra....men för mina ögon är det vilsamt med det vita i olika nyanser.......blandat med silver och mässing.....
Så här kommer bilder på min julstjärna som är vit med silverfärgade mönster........mina gardiner som är vita med silver och guld inslag.........min hyacint som jag har sattit i en vas med rötterna i vattnet och löken ovanför......ska visst funka enligt min mamma.....coolt!!!
Och så min fetbladiga växt som jag inte vet vad den heter, i en vit kruka med vit mossa.........snyggt enligt mig.....och inte tröttsamt att se på........nu väntar vi ju på vårat nya kök så det är inte så stor ide att göra allt för stora ansträngningar ännu, men lite glimtar av stämning vill man ju ändå ha.
Kraam / Kicki

Kommentarer

Anna sa…
Mycket snyggt! Det där tycker jag om. Hade tänkt nåt liknande själv, men på grund av den otroliga ekonomi vi har *ironisk* så får det vänta :-) Än så länge får det duga med det "gamla vanliga"... Hahaha... Ha en underbar helg! *kram*
Ingrid sa…
Fint du har det Kicki, jag vet att du trivs med att få till det.

Jag har kommit fram till att även här måste det pyntas. Första gången på många år. För barnbarnens skull ska det ordnas och allt julpynt är i stugan men det är säkert 20 år gammalt så jag kan lika gå på stan botanisera. Det första och enda på några veckor får bli en snygg adventsstake. Det är väl skoj för dig att höra mina planer. Det blir som en liten blogg bakom bloggen. I min egen är det tyst f n av nån outgrundlig anledning.
Unknown sa…
va fint det blev!!! ska ni bygga om och byta kök?? det har jag då helt missat...
kicki sa…
Tack Anna........du får gå och köpa julpynt på mellandagsrean....då har du ju nytt till nästa advent iallafall.....så har jag gjort.....och på möbelaffärerna har dom suuuperfina grejer till superbra priser då...
Kram
kicki sa…
Men va kuul Ingrid.....tror nästan att jag måste be dig lägga upp lite bilder på din blogg....Indiska har jättefint julpynt.....och möbelaffärerna som sagt..........ja dom här barn barnen.........dom är ju som solar och stjärnor och glittrande snö.....tänk vad dom gör med oss ha ha ....
Kraam
kicki sa…
Jaa Åsa.....kom förbi nån dag....på Tisdag kommer köket.....men det tar väl några dagar innan allt är på plats...det ska bli så roligt.......jag längtar såå att få se resultatet..
Kram
Lena sa…
Attans vacker den där tapetn är!!
-ja hela ditt hem föresten! ;-)
Fredags kram till er alla! Lena med flock
Ingrid sa…
Hallå i kiosken!! Indiska! Här?! En möbelaffär har precis lagt ner men det finns nog en kvar. Nää, jag går nog in på ÖB där borde jag hitta en billig stake... Hehehehe
Barnbarnen ser ingen skillnad än. Jag kan inte andas om det blir för mycket julpynt..

Kram
kicki sa…
Ha ha ha ja visst ja.....sorry i forgot.........du får ta dig en tripp till sydligare breddgrader då.....ha ha
det är det jag känner med allt det röda ......därför blir det vitt......så jag får luft.

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå