Lillgumman har lärt sig..

Att hon kan hoppa upp i soffan....ha ha ....och nu hoppar hon upp och ner hela tiden, precis som ett litet barn som lärt sig nåt nytt......måste liksom kolla om det verkligen stämmer att hon KAN.......hon har nämligen trott att vi alltid måste lyfta upp henne......kan bli lite enerverande ....då man satt sig med datorn i knät, och precis slängt upp fötterna på bordet......och som vi har lockat och pockat, för att få henne att hoppa upp själv.......men icke..........nej hon har stått på bakbenen och sett bedjande på en,tills man har lagt ifrån sig det man har i händerna, eller knät, och lyft upp henne dom få centimetrar det handlar om....... bara för att hon minuten senare hoppar ner för att rusa till dörren ,och kolla vem av Josefs kompisar som kom ,eller vad Leo kan ha för sig ,eller nåt annat oviktigt ha ha ha..men nu är den tiden förbi......Hon är så duktig mattes lilla prinsessa.
Molly mår däremot inte så bra..:-(
Hennes juvertumörer växer kännbart.....och örat "bråkar".....sen verkar hon väldigt orolig rent allmänt,min älskade lilla gumma......på Måndag är hennes veterinär tillbaka......ska tala med henne då........och höra vad hon anser........situationen känns ohållbar......verkar inte som att bukspottkörteln heller "svarar" på medicinen som den borde......suck..........
Kram och God natt alla gulliga / Kicki

Kommentarer

Ingrid sa…
Kram själv Gullis! (jag har ju lärt mig att man säger så hos er)
Lena sa…
Älskade Molly!!! hjääälp så jobbigt!... mina tårar rinner...
Behöver bara se på mina, så förstår jag ditt "helvet" som matte just nu...
Märtan hon hoppas som värsta Kajsa Bergkvist upp på soffor och i sängen! *skratt* Petrus har börjat hoppa upp i soffan nu! och då tar han sådan fart att han hamnar på ryggstödet nästan uppe vid kanten! ha ha ha.. vet inte varför han tar sådan fart, tur väggen står bakom annars flög han över, och varje gång håller jag på att skratta på mej he he.. ser så tokigt ut... och varje gång ser han lika förvånad ut? *ler* men ok, ofta vill han bli upplyft åxå, och då hjälper han inte till ett dugg! Om man lyfter upp Märta någon gång, så sparkar hon ifrån med bakbenen i alla fall hi hi..
Ja dessa vovvar, som skänker sådan lycka, kantad av svåra prövningar i livet...
Tänker på er alla...
Kram! /Lena
kicki sa…
Ja Lotta hon kör nog ungefär samma stil som Petrus.....ha ha ha lite svårt med avståndsbedömningen.
Och detta med Molly är inte lätt....tackar för stödet.......älskar henne så mycket men vi får väl se vad vet.säger på måndag.
Kram på er

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå