Åter på jobbet ;-)

IMG_0438

Hon är väldans alert lillgumman, vi är på jobbet ikväll & här finns det gott om katter & igelkottar & Lotta som var en jakt terrier i sitt förra liv känner mycket starka vibbar!!

Och jag känner att jag har hamnat lite i ett dilemma, en god vän sa till mig “du är för dum för att bli så sjuk” (hon sa det med kärlek) & vad hon menade var att jag inte tar det tillräckligt allvarligt, & kanske är det så, men “att ta det lugnt & inte stressa” hur gööör man ,jag tycker ju att jag TAR det lugnt & att jag ÄR rädd om mig & GÖR alla rätt, om jag tar det nåt mycket lugnare så ser jag det som synonymt med att deppa ihop & DET orkar jag INTE,jag är ju en person som alltid har hållit ett högt tempo med “många bollar i luften” & jag mår BRA av det……….vad jag däremot INTE mår bra av, det är då det blir oegentligheter i min närmaste omgivning,ända sen jag var liten har jag varit en “fredsmäklare” & jag blir genuint olycklig då folk inte mår bra eller är ledsna eller besvikna ,jag kan verkligen stressa upp mig över sådana saker & så vill jag vara alla till lags :-(

Jag har en del att lära mig där,men nu till mitt dilemma:jag har beställt tid hos en Kiropraktor för att en del inklusive jag själv tror att mina känselbortfall,min oförmåga att kontrollera min kropp,min huvudvärk mm. kan komma från ryggen & nacken……..MEN då säger en del att det är LIVSFARLIGT att jag kan bli allvarligt skadad eller ännu värre dö om jag far & låter mig behandlas av en kiropraktor, på grund av att det då ska kunna resultera i att blodet får en sån skjuts & att det då kan dra med sig proppar som i sin tur kan sluta med en massiv stroke och det är ju inte så att jag lider av dödsförakt, eller när en längtan ditåt, tvärtom jag ÄLSKAR livet och jag vill mitt bästa OH MY GOD ……..vad ska jag göra, ska jag kanske vänta ett tag ,jag har ju fått en blodförtunnande medicin………..nån som vet???

Kramar till dig gullis som läser & lämna gärna en kommentar ;-)

Kommentarer

Jenny sa…
både din läkare och kiropraktorn borde veta vad som gäller då du tar sånna mediciner m.m :)
Kraaam Jenny
Anonym sa…
Dum är du då icket!!!Men INTE ska du gå hos en KIROPRAKTOR...i så fall ska du behandlas av en Naprapat!!
Men vi får surra mer i morgon kväll,,avboka omedelbart kiropraktorn!
Sov gott, så ses vi snart kram kära vän/Maggan
Sussie sa…
Älskade fin Kicki!
Du måste ta det lugnt och inte utsätta dig för saker som kan vara rent farligt för dig. Du har barn och jag vet att de oroar sig för dig..
Det gör jag med..jag ringer dig snart..
Kramar Sussie
ina sa…
Min spontana tanke var att du ska avakta..du har ju fått medicin..sen kom jag att tänka på min dotter Johanna som har haft problem med ryggen i flera flera år..det har varit läkare..sjukgymnaster olika träningsprogram av och till under årens lopp..i sommar beställde hon tid här i Piteå hos en kiropraktor.. hon bor i Kiruna..han undersökte henne och det visade sig att knäskålen inte låg på plats så i 7 år har hon gått med detta!!! Han rätta till så gott det gick och han visade hur hon skulle göra...han var upprörd att ingen röntgat henne..nåja det jag ville säga var att hennes smärta i ländryggen o isiassymtom kom från knät..hon kan t.o.m gå 1 km utan att det smärtar..du får olika tips och förslag Carina men du är en så klok kvinna.. så lyssna på dig själv och gör det som känns rätt i maggropen..Kram Ina
kicki sa…
Min läkare ringde i går kväll & då bestämde han att vi skulle göra en skiktröntgen på hela ryggen & nacken ,så det blit att avvakta med kiropraktor besöket........han ville vara säker på att inget sjukligt finns i min rygg först....
Tusen tack för era goda tankar & råd//KRAAAM
Men vilken storm du är i nu, gumman. Andas och var snäll mot dig själv.
Doktor Glas sa…
Hej Kicki, jag är lite skeptisk mot kiropraktorer, om du frågar mig så skulle jag bara gå dit vid akut uppstådd smärta och inte vid kroniska smärtor, som det verkar vara hos dig. jag tycker sjukgymnast verkar vettigare. eller att du helt enkelt lär dig övningar som du kan göra hemma? Personligen skulle jag bara träna själv, gå på friskis kanske? promenera? yoga? Gå på massage ngn gång i månaden, men kiropraktor- nej tack, hehe. (detta är ju dock min egna mening, kiropraktor kanske hjälper många andra...)

Det där med att proppar kan få en skjuts av massage, det stämmer. När jag va på akuten va det en kvinna som fått massage på sina vader av sin man för att hon haft så ont. Det hade bidragit till att proppen (som satt i vaden) lossnat. Så ta det lugnt nu innan du vet vad det är du har!
Lena sa…
Va bra att du får en hel röntgen!!
Jag har alldrig hört att en kiropraktor skulle vara fel, men att rådfråga läkaren i den frågan är väl heller inte fel, fast så blir de ju inte nu då ;)
Lycka till!♥ /Lena
"Svärmor" sa…
Det var bra att du får göra en skiktröntgen först. Det är ju minsta risken just nu. Då kan du ju få besvarat om det är nacke/rygg problem. Kram Eva

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå