Idag har jag fått följa henne till den sista vilan…..

min iphone

I dag var dom där ……alla de trasiga ,trasiga människorna, med något glansigt & sorgset i blicken & nerböjda huvuden ,med darrande , torra och ärrade händer.Och i dag hade dom tagit på sig det finaste, renaste dom har…….någons byxa var lite för kort, någon hade en toppeluva på sitt huvud,någons nagellack var lite kantstött……men dom var sååå vackra…& det var sååå värdigt, jag hade också äran att få vara med……..att få sitta ner i kyrkbänken i Öjebyns gamla kyrka……bland dessa kärlekstörstande, trasiga människor ,och jag vet inte om jag grät mest för att (M.K) har lämnat oss alldeles för tidigt då drogerna tog hennes liv, eller för att jag satt och kände in all den hopplöshet & sorg som bor i dessa trasiga människor, som sörjde sin fina vän……..jag satt ganska långt bak bland det hundratalet personer som hade samlats för att ta ett sista farväl av en varm,kärleksfull,älskande kvinna som prästen så vackert & sanningsenligt beskrev henne, en av stadens “profiler”………jag gråter lite ännu då jag sitter här och skriver, för att jag känner såååå oerhört mycket kärlek för dessa människor……jag vet att jag skrev om en liten händelse tidigare en gång, då jag skulle parkera min  bil i ett av stadens P-hus……och det visar sig att jag har inga mynt & jag hade ställt mig alldeles intill den lilla gruppen med människor som annars brukar fråga om en liten slant…..

Då dom ser att jag saknar pengar till P-biljett så utbrister en av dom” NEJ!!VÄNTA!!!” och så tittar hon /han på sina vänner och säger “kom igen nu ta fram era småpengar så hon får en biljett”…..

Och med darrande händer vänder dom ut&in på sina fickor och ger MIG sina små mynt  :)

Förståååå att hjärtat smälter :)

sen hör jag då jag går iväg “Vi ska vakta din fina bil”

Ja det är så gripande… och samtidigt så vackert

Kram

Kommentarer

Doktor Glas sa…
Minns när du skrev om den där incidensen med p-biljetten. Nu skriver du så vackert så t.om jag fäller en tår.

<3
kicki sa…
Stephanie du får ett ♥ av mig...
Barbro sa…
Alltid lika tråkigt att gå på begravning..hur det än är så är det en kall stämmning..kram till dig söta Kicki.
kyrksyster sa…
Det är märkligt - eller kanske inte - att dessa samhällets minsta många gånger är de som har hjärta. Det finns väl alla sorter bland dom oxå, det vet jag och har mött det. Men som du så har jag mött många som hamnat i missbruk och utanförskap utan att sluta vara människor. Deras svaghet blir till styrka när det behövs.
Tindy sa…
Så vackert du skrivit om en trasig kanske men vacker person. En vacker insida döljs ibland av ett sjavigt yttre, men det där hjärtat som bankar därinne är stort, och så älskvärt..
En kram till dig och en tanke till dessa personer som ibland blir bortglömda....kramkram fina du!
Du har nog ett stort hjärta av guld som skriver så fint om dessa individer ☺
Åh, vilken tur sedan att det fortfarande finns människor som känner lyckan eller har stor empati av att bara göra något för andra utan krav på resultat - motprestation! Mycket empati finns i dessa människor som nästan alltid osynlighetsgör av oss - samhället.

Kram du fina ♥♥♥
Geddfish ♥ sa…
Åh, Kicki, jag gråter, när jag läser dina vackra rader om denna fina kvinna. Din värme, känsla.
Jag gråter, för jag ser min man framför mig, fast han inte hade sådan begravning.
Kram♥♥♥
kicki sa…
Tack å tack igen för era fina & kärleksfulla kommentarer....
Kram ♥
Lena sa…
Fina ord & sanna♥ en tår rinner för alla tragiska liv...
Kram♥ /Lena

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå