En fantastiskt inspirerande dag……

IMG_1470

Min dag idag har varit som en enda stor vitamin injektion, jag har träffat vänner som har gjort samma resa som jag, mina “gamla” alkohol/drogterapeuter, massor av nya patienter ,massor av gamla patienter, mentorer och sponsorer ,ja kalla dom vad man vill……positiva kärleksfulla människor är det iallafall……..på riktigt!……Människor som har lärt sig att leva livet ,på livets egna villkor…..att vara närvarande här & nu……en dag i taget :)

I de tolv stegen.

Alfa som är världens bästa behandlingshem, och som behandlar sina patienter enligt Minnesotamodellen, har firat 25års jubileum & föreläsare var Gudrun Schyman ,en fantastiskt inspirerande kvinna ,hon lockade både till hjärtliga skratt, och brännande tårar bakom ögonlocken, då hon talade om skulden & skammen, bland mycket annat som följer med denna djävulska sjukdom, som skördar liv ,både genom att släcka dem totalt, men också genom att “lösa upp” relationer, mellan älskande människor, föräldrar & barn, bästa vänner, syskon,& äktenskap………ja listan kan göras lång…….

Men som sagt en inspirerande dag & jag känner en sån djup tacksamhet för att jag får ha en del i allt detta, att ha något värdefullt, användbart ,kärleksfullt att GE……..

IMG_1472 

Och som en av “mina” kvinnor i gruppen sa i dag om sig själv, att hon nu har kommit att känna ACCEPTANS & det är ju då som resan kan ta sin början …….början till det riktiga livet……:)

Och för mig har det blivit så att 14 år senare av denna acceptans har jag kommit till en helt annan känsla ,nämligen TACKSAMHET….som följd av acceptansen.

Skulle vilja skriva så mycket mer ,men orken börjar tryta,klockan är mycket….

Avslutar därför detta inlägg med AA:s Sinnesrobön, precis som man avslutar alla AA-möten med::

Gud ge mig Sinnesro,

att Acceptera det jag inte kan förändra,

Mod att förändra det jag kan,

och Förstånd att inse Skillnaden.

Kram till dig som kikar in

Kommentarer

Barbro sa…
Kramar till goa Kicki!!
Det är bra att få vitamin injektioner lite då och då ☺ Kram ♥♥♥
Doktor Glas sa…
DU är inspirerande!!! Häftigt att möta Gudrun, även om jag inte alltid håller med henne så är hon lite av en gud, haha ;-)
kicki sa…
Ha ha nu var du fyndig söta Doktorn....och Tack ♥
Och visst är det så Simona att vi mår så gott av dagar som denna..
Lena sa…
Härlig läsning!! :)))
Kram finaste Kicki!!♥ /Lena

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå