Tankar på morgonen....

Kommandoran myser i soffan, som hon ju för det mesta gör.....och den där preggomagen den lyser med sin frånvaro,så om det är någon överhuvudtaget där inne, så är det nog bara en om ens det...jajja....det blir som det är tänkt....


Och så "tratten" då.....nu är hon helt oberörd av den ,i början var hon lite försiktig då hon rörde sig .....INTE nå mer....hon chansar, går det så går det....sen att mina ben är fulla av blåmärken från tratten...är smällar man får ta......hon vill ju gå nääära så man inte ska missa henne.....och hon ser inte klok ut då hon hoppar och leker som en galen travhäst....ha ha ha
Jag har lite dåligt samvete för att jag inte har orkat med henne mentalt på sista tiden.....gå orkar jag, och går gör jag....men mer än så är det inte....sömnen är väldigt dålig,och ångesten gräver bara djupare ju mindre jag sover.....men i går nådde jag nån slags smärtgräns, då jag kände att jag blir gaaalen........och inte förrän det gör tillräckligt ont så sträcker man sig efter hjälp........så i går skickade jag ett långt sms till en läkare som också har blivit en vän,så på kvällen ringde han upp, och på Fredag ska jag dit......han har skrivit ut nåt så att jag ska få sova....och hämta lite ny energi,för den ÄR slut......och något för min fruktansvärda huvudvärk.....som ju kommer som ett brev på posten då jag inte sover......ja allt hör ju ihop......sen så läste jag så kloka ord som sjönk rakt in i mitt hjärta om att förlåta.......jag omformulerar orden och gör dom till mina egna "Att förlåta är inte att accetera det onda som har gjorts mot mig,det betyder att frigöra mig själv från det som gör ont, och välja att lägga det bakom mig,och utan harm gå vidare."
Och jag KÄMPAR med att göra det.......
Ha en underbar dag alla ni som kikar in här....
Kram

Kommentarer

Så kloka ord kära fina storasyster!! Jag vet att du har ett stort hjärta av guld..
Jag hoppas verkligen att du får vila och sova ut nu när du har tagit emot hjälp, så BRA! Vi behöver faktiskt inte kämpa ensam och försöka och försöka för ibland funkar det bara inte och då är det tur att det finns fina medmänniskor som vill och kan hjälpa en människa i nöd.. Vi måste bli bättre på att ta emot hjälpen bara! För dem vi ber om vill hjälpa oss. Stor varm innerlig kram från din lillasyster!!
kicki sa…
Jag ÄLSKAR dig min lilla ,kloka ,fina syster...
Kram
Lena sa…
Vilken fin syster du har!!♥ :)
Ja ensam är inte alltid starkast! & den där hjälpen kommer göra dej gott! :)
Kram i natten!♥ hoppas du sover nu...zzzz...
/Lena
Och fina du; glöm inte bort att gå och prata med någon också. Tabletter är bara en snabb lösning, det kan vara skönt att vräka ur sig tankarna också.

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå