Why worry

Jag oroar mej alldeles för mycket.....Har Lotta några bebisar i magen,har julia cancer i örat,kommer vi att få huset sålt och i så fall hittar jag/ vi det vi vill ha.....mm.mm.i morse då jag promenerade hem från jobbet så talade jag med en vän,som berättade om nå fåglar, som hade ett bo i ett träd i närheten av där hon bodde ,men en dag hade folk varit där & eldat..... så fåglarna levde om & vart väldans oroliga, och min vän tyckte så synd om dom.....dagen därpå gick hon förbi platsen igen ,och ser då att fåglarna har fullt upp med att bygga nytt..... kvittrar & är bara så vackra....... dom oroar sig inte,nej dom gillar läget ,lever i nuet,och tar resolut tag i saken.....livet är inte statiskt,det händer hela tiden nya saker.....borde bli lite mer som fåglarna...

Kommentarer

Ingrid sa…
Just det! Allt annat är bortkastat, eller hur?
kicki sa…
Ja min vän...
min "kloka uggla"..
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå