Så här är det

Känner att jag vill säga hur allt är.....ibland kan jag ångra att jag har varitså öppen,och berättat allt ,men samtidigt så har det varit till så mycket hjälp för mig......jag är en väldigt "livlig" person som pratar och syns och ofta berör min omgivning....på gott och ont.
Vi har alltså haft en kris.....T har varit deprimerad ,och jag har inte varit "tillgänglig" som han upplever det,varken fysiskt eller mentalt (jag håller inte med om det )......men det är HANS upplevelse....ensam i tvåsamheten ÄR väldigt ensamt.....och visst har jag ju anat nåt men jag har slagit bort det jag har känt kylan och osanningen.....och i det här så dyker en "gammal" förälskelse upp en ifrån de sena tonåren.....en som gärna vill ha kontakt med honom.....och så är det igång, lögnerna ,sveken,dom dubbla budskapen ,känslan av att vara "rotlös"......
Jag ger honom hundra chanser att berätta för mig ,för jag frågar hela tiden ......men jag vet ju ingenting....så jag väljer att tro på honom.....men efter ca: en månad spricker bubblan och sanningen uppdagas.....jag läser i hans "mail"......och jag dör....jag jävlat dööör.....
Sen visar han allt öppet .....hon skriver till honom och det kommer fram att dom har inte varit tillsammans "fysiskt",och han låter mig läsa allt.....han skriver tillbaka till henne att han inte vill träffas mer och att han vet vart hans hjärta hör hemma......och att allt varit en förvirrad förälskelse/bekräftelse som inte var sann och äkta, och han säger att han är ledsen att allt blev så fel......han talar om för henne att han älskar sin fru och att han vill försöka laga det som har trasats sönder.......detta är natten mot Lördag.....på Tisdag morgon ringer hon till honom för att ifrågasätta om han verkligen lyssnar till sitt hjärta.......hon låter honom få veta att hon hade hoppats på en annan utgång......men T säger att han är helt säker ,och att detta är vad han vill.......Vi träffas på Lunchen denna dag och då berättar han detta för mig,alltså att hon har hört av sig igen.......men han hade sagt åt henne att hon inte kan vara hans vän heller nå mer.....detta är alltså min version av vad som har hänt.....eller den som jag har fått veta,det jag kan se och känna iftån T är en kärlek starkare än någonsin....en ånger så djup,så djup......och en vilja att göra ALLT för att jag ska bli lycklig igen........nu hinner jag inte berätta mer för jag ska till vet. med Julia......men jag kände att jag vill säga det här iallafall......
Och jag vill tacka er mina älskade vänner för ni HAR burit mig genom mina mörkaste stunder......ibland ångrar jag att jag är så öppen,för i och med detta så har jag ju inte bara blottat mig själv utan också T.......jag hoppas att ingen dömer.......det känns inte så..
med kärlek till er//Kicki

Kommentarer

Lena sa…
Jag tycker inte du gjort fel som pratat! inte mot någon av er båda.
Men visst! i början av en chock kan man kanske pladdra på mer än man skulle göra efter ett tag, då det fått lägga till sej lite...
Man måste utgå från att alla är olika & alla reagerar olika, en del vill dela sitt liv med andra, & känner tröst i det, en del vill gå undan & vara för sej själva...
Inget fel i något, bara man följer sitt eget hjärta!♥
Du skriver & formulerar dej så fint!
Jag hoppas & tror på er!♥
Kram! /Lena
kicki sa…
Tack min vän, du är en av dom som "bär" mig med dina tröstande ord.♥
Kram
Anonym sa…
Ingen dömmer kära du - Du tillhör dom som är stark nog att berätta om hur livet kan te sig... dom flesta VET men ALLA skämms... Inget att skämmas för tycker jag.. vi är ALLA människor som kan få det mest märkliga driv i kroppen..Sinnet spelar oss ett spratt... Det VET också alla.
Övertygad om att Tobias mening ALDIG var att skada dig.. kanske han bara försökte överleva sin egen kris.. hade inget periferiseende vid den tidpunkten.. Kram på er <3 från kusin Malin
kicki sa…
Tack min rara goa själsfrände till kusin.....
Love u
pezze sa…
jag dömer dig inte!! det e ditt blogg o du skriver hur mkt du vill här!! kommer ngn med sårad ord te dig så radera bort den..
det finns alltid ngn korkade person ute i världen som gillar o trycka ner folk..

det e synd att ni har hamnat i en "kris"..
hoppas ni kan reda ut detta mkt ordentlgit!!!!! :)
Tindy sa…
Hej..Har nyligen hittat din blogg och jag är själv en jätte djurvän så massor av skratt har hunnit avverkas med hjälp av dina söta djur..
Jag får erkänna att att jag blev väldigt tagen av vad du fått gå och fortfarande går igenom, Vad stark du är som person..
Dels för att du vågar hoppas på bättre och för att du vågar blotta ditt innersta..Jag kände mej nästan som om jag tjuvläste ...
En stor KRAM till dej :)

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå