Dagen i dag....

För snart 13 år sedan då jag var på Alfa och genomgick ett tolvstegsprogram.....så lästes denna dikt varje morgon på våran morronmeditation....Det är med stor kärlek jag minns den tiden....och verktygen som jag fick med mig därifrån har gett mig så enormt mycket.....såhär i efterhand så tycker jag att de tolv stegen fungerar som kognitiv terapi....att leva i nuet......
Att alltid tänka:Det viktigaste först ( och vad är det?? Jo JAG!!,om jag tar hand om mig själv med kärlek & respekt ,så kan jag också finnas för andra som en hel människa )
En dag i taget ( På så vis blir ingenting outhärdligt )
Lev och låt leva ( att inte styra & ställa & lägga ner en massa energi på att försöka ändra på någon annan,när den enda vi kan ändra på är oss själva)Och En sak i taget(att avsluta en sak innan jag börjar med en annan,på så vis blir livet lättare att hantera)
Och med detta sagt uppmanar jag dig att läsa den här fina och tänkvärda dikten och ta den till dig//Kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå