Tobbes nya trotjänare



Min man har köpt en snöslunga.....................jah mer behöver jag väl inte säga..............och snöslungan på bilden har ingenting med den verkliga snöslungan att göra(trasig kamera).

För ca:en timme sa han att "ikväll ska vi ha lite Lördagsmys"...............hmm..........

I skrivandets stund är han i full färd med att forsla bort snön från våran GRÄSMATTA

Till saken hör att det är väl en 20 minus ute

Han tycks ha tappat känseln också...........alltså inte bara tidsuppfattningen......................ja alla har vi våra svagheter och styrkor.

När jag kikar ut genom fönstret ser jag bara ett jättemoln av vit snörök....................och skymten av en rödnäst Tobbe med mössan långt nerdragen......................men han ser NÖJD ut.........

Jah........................ hoppas att snöslungan tjänar honom troget många vintrar framöver.........men nu är det bäst jag går och kollar så han lämnar lite snö kvar på GRÄSMATTAN................

Kram Kicki

Kommentarer

Barbro sa…
Jag kan se Tobbe rödnäst med mössan neddragen i kylan. Maskiner är ju kul och särskilt när det sprutar snö. Karlar vet hur snöröjning blir roligt.
Bravo Tobbe,kram från svärmor
ha, ha, ha vad är det med karlar och teknik? De blir som uppslukade av nya teknikprylar :) Vilken tur att han kunde förena nytta med nöje!

//Kram lilla syster.
Anonym sa…
tänk om jag bodde närmare så Tobbe kunde göra samma sak hos mig.

Mamma
Frida sa…
hahaha, det där vr faktiskt roligt. och roligt att eva signar sina kommentarer med "mamma" på DIN blogg, hahahahaha

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå