Alltså SUCK….

IMG_0538

Att hoina är den gulligaste behöver ju egentligen inte sägas.IMG_0947

Och att vi bor alldeles intill den gamla kyrkbyn som andas en alldeles unik atmosfär det kan ni se här..IMG_0955

Ja jag njuter verkligen av omgivningen då vi är ute på våra promenader & nu börjar ljuset & solen att återvända ……lovely….

Men!!!!

Men vad håller “mumintrollet” på med “Jobba tills vi är 75!!!

Alltså hallå ,nu får han ju ta & kamma sig, eller nä ,jag orkar inte ens gå in på det här & förresten så har han inget att kamma heller………när ska vi få luta oss tillbaka ,när ska det lämnas plats till dom unga som vill sätta sina egna bon & skaffa sig körkort & ett eget liv.

Bara en stilla undran……

Jobba på tills vi ligger med näbben upp?



Godnatt & kram

Kommentarer

Lena sa…
Ja du, pansion skulle jag gärna ta redan nu! ;) har så fullt upp med massa ting, skulle inte få en enda dötid, & pengar den dag jag går i pension, de får jag knappt heller hu hu..
Du har frågat mej flera gånger hur jag ställer min kamera? jag har svarat på min blogg, men kan förklara här åxå. Med min förra tog jag alltid på manuell inställning, med denna tar jag både och, är det molnigt & jag tar på hundarna, så tar jag alltid på auto, eftersom dom rör sej, & inne tar jag åxå oftast på auto. Men allra kulast är det att fixa med den manuella inställningen ;) men lite bekväm emellanåt ;)
Så kul att du börjat på fotokurs! hoppas den ger dej MASSOR!!! :)))
Jag hoppade på LCHF kosten för sådär tre & en halv vecka sedan, helt fantastiskt kul! & inte det minsta svårt att hålla sej från bröd & socker!! för mej är det hur enkelt & härligt som bara den! & kilona bara rasar :)) jag har bara ett ord -magiskt- att det sedan skrivs både bu & bä, ja så är det med det mesta. & om jag kommer hålla detta stikt med allt fett senare, det återstår att se då jag nått min idealvikt!, kanske kan man gå över till att äta mer fett från växtriket, som ligger mej närmre runt hjärtat♥ men socker & att leva glutenfritt, det har jag inga som helst problem med! & på bara dessa veckor, har mitt socker sug avtagit totalt helt!! skulle inte kunna tänka mej smågodis, en kaka eller så, tycker det mesta är rysligt oätligt sött!! så fort förvandlades mina smaklökar ;)
Käns härligt att jag hittat ett sätt att tappa kilon på, utan att behöva avstå det minsta från något gott!! :))
Kram kram!♥ /Lena
kicki sa…
Men det låter ju för bra för att vara sant ,kanske jag måste ringa dej nån dag & få lite inspiration & tack för att du delar med dig fina Lena.
Kram
Det är härligt på vårarna. Då snön smälter och man blir fräknig när man är ute. Det är den tiden på året som man blir mer och mera utomhus.
Det är nog meningen att vi inte ska få "bara" vara när vi blir äldre. Är ganska less på Fredrik och hans gelikar!

Kram
kicki sa…
Jag håller med dig Simona, vi får hoppas att det blir ett regeringsskifte vid nästa val.
Kram
Doktor Glas sa…
politik är inte min grej, usch och tvi...
Comsi comsa sa…
Gud en sådan vacker omgivning, så rogivande att bara vandra där och bara va.... GodnattKram ♥
Geddfish ♥ sa…
Så vackert ni bor!!!
Gudomligt.
Ja, politikerna vill väl slippa betala ut nån pension alls. Jobba tills man dör, är väl målet.
Jag gick redan vid 60, så de så, och det gjorde min Pusselbit oxå.
Kram ♥
optimist sa…
Vilka fina omgivningar där du bor, förstår att du trivs med att vandra där.
Bilderna var också så vackra med solen på den vita snön.

Kommandoran ser ut att vara lite förnärmad. Är hon sårad?

Pensionsåldern. Det borde efter 60 års ålder vara fritt att bestämma själv, när man vill gå. Många har ju inte en chans att orka, och de med lättare jobb kanske vill stanna kvar, jobba längre. Frihet är det bästa.
Kram till dig.
kicki sa…
Nej lilla Kommandoran är bara så där mild & gullig & trött & då kan hon se ut på "det där viset"♥.
Och det här med pensionen håller jag helt & hållet med dig om man borde få bestämma själv efter 60♥
Malla sa…
det är verkligen fint där ute! :)
tror inte och hoppas verkligen inte att det blir så att vi ska jobba till 75...då ska man ligga på mallis och jäsa sina sista år ju ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå