I dag…………

feb-12

Julia & jag jobbar det här dygnet, men under brejket tog vi oss en skön runda,& skymningen började falla ,TYVÄRR så hade jag bara min Iphone med mig så bilderna gör verkligen inte himlen nån rättvisa,det var magiskt tyckte jag & Jullan…..

Jag tror att vissa saker bara är “ment to be”…..att vissa människor får vi av en anledning, att dom ska guida oss på livets väg……..jag tror verkligen det.

Jag har talat med en sån vän i kväll & berättade för henne att jag har börjat med ett litet extrajobb…det handlar bara om några timmar per vecka & jag känner en sån djup tacksamhet över denna uppgift,känner att det kommer att ge mig enormt mycket & då säger min speciella vän att “tjejerna som går i din eftervård har sannerligen “toktur” eller så var det meningen förstås”……..Det är alltså en eftervårdsgrupp för kvinnor som har gjort sin primära behandling klart.

Är jag lyckligt lottad eller vad??Jag är en stolt & lycklig “tolvstegsmänniska”………gjorde min behandling enligt “Minnesotamodellen” för snart 14 år sen & nu är det min tur att få ge tillbaka lite.

 

Ska berätta om det en annan gång,men undrar du som läser över något så fråga bara, förmodligen kommer jag att svara……….& vet ni vad???? Går det inte med kärlek& vänlighet så går det inte med nåt :)

Kram

Kommentarer

Anonym sa…
Glädjs med dig Kicki!
Ja du har så sant i det du skriver..men om det it funkar med kärlek å det,,så kan man tvinga eller köra över med en ångvält eller nå!!


Ha det bra så syns vi på lördagsdagen
Kram//Maggan
kicki sa…
Ha ha ha underbaraste du då!!!
Kram
Comsi comsa sa…
Hej Kicki, jag är övertygad om att vi alla är budbärare och att vi möts efter behov... Ibland när man möter gamla vänner på gatan som man inte sett eller hörts av på länge, så kan de utbrista: Varför ses vi inte längre? Då är det kort och gott för att vi inte haft behov av varandra under en tid... Människor kommer och går och några få består....

Kram på dig ♥
Man ska inte om det går att undvika strö ris utan ros.
Vänlighet och kärlek kan man aldrig ge för mycket av.
Det ökar ju mera man ger sägs det.

Lördagskram
Doktor Glas sa…
du är så himla cool, kicki!! Stor kram
Ninja sa…
Du har rätt.....om inte kärlek fungerar så fungerar ingenting, sedan är det iofs sorgligt att inte alla har förmågan att ta emot den....
Geddfish ♥ sa…
Du är så himla klok, Kicki!
Kärleken övervinner allt!
Och vissa människor är utsända för att du och jag ska lära oss!
I morgon är en tuff dag för mig, men mina barn har börjat droppa in här nu.... tack o lov att jag har fyra.
Du skriver om behandlingar, jag vet inte vad du varit med om, men jag frågar inte heller.....
Lördagskramar och ha det så gott!/Gerd
Lena sa…
Du är sååå härlig & underbar! bara så du vet!! :))
Kram kram!♥ /Lena
kicki sa…
Tack för era underbara komments,tänk vad vi kvinnor faktiskt kan......att skapa en gemenskap på det här viset,& att kunna känna både tröst & stöd & emellanåt få skratta riktigt gott.....& Gerd vi är många som är med dig i tanke & energi i din jobbiga situation.....Bamsekramen till er allihop.
/ Kram
Anonym sa…
Vad kul mamma! Grattis!! Blir sa glad nar du engagerar dig :) /Frida

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå