Grattis till dig & till oss

_DSC0135

_DSC0140

Tänk att ibland är det så att man måste hamna på botten, se det sämsta, det fulaste & det trasigaste, för att upptäcka och känna det underbaraste,vackraste & lyckligaste……och dit har vi kommit & där är vi nu.

I nästan 14 år har han funnits vid min sida,varit en pappa för mina barn & en morfar för våra barnbarn.

Och han är den mest omtänksamma ,vänligaste gamla själ………….jo för den är gammal & vis, om än kroppen är ung……34 år i dag & jag är så lycklig för att vi hittade tillbaka till varandra,jag har aldrig känt mig så älskad och bekräftad och omsluten av kärlek.

Men som sagt för att vi ska kunna se det ljusa i dagen så måste vi känna till det mörka i natten.

För att känna det söta så måste vi ha smakat det sura.

För att känna tacksamheten fullt ut över allt som vi har ,så måste vi kunna förstå innebörden av att inte ha allt det som vi har.

Livet är ingen självklarhet,jag har känt dödsångesten, då jag såg hur min högra arm kom farandes ner från tvättstället, där den hade fastnat då resten av mig låg på golvet & det såg ut som någon annans arm som small ner i klinkerplattorna och landade med en studs & jag kände ingenting, min högra sida av kroppen var totalt borta…….som då man fått tandläkar bedövning……..jag kände en yrsel och en tyngd alldeles innan som om golvet drog ner mig…….fruktansvärd huvudvärk & av någon anledning en slags sorg,jag var både ledsen och tung i sinnet dagarna innan,så orkeslös , men det visade sig att jag hade ett blodvärde som låg på 80 ,så det kan förklara tröttheten och sorgsenheten.

Men den där totala avsaknaden av kontroll ,jag trodde att ,nu släcks jag ner ,en fruktansvärd ångest………och att se mina barn & min man så skärrade och ledsna och inte kunna säga “var inte rädd,jag skojja ba”

Men här är jag,och vad vill jag säga med detta då…

Jo att jag är så in i själen glad & tacksam…..& GRATTIS till min älskade man & jag önskar att vi ska få måååånga år till att vara lyckliga tillsammans…………och ok…… det föddes visst en liten Prinsessa just på denna dag också ,det var ju roligt.

Nu ska jag “sluta jiddra ,börja trolla” = Baka tårta :)

Önskar dig en fin dag..

Kram

Kommentarer

Doktor Glas sa…
önskar er en finfin dag! du skriver så vackert, kicki! kärleken är bäst :)
kram
kicki sa…
Tack söta du..
Kram
Comsi comsa sa…
Huuuua så du berör, Kicki.... Fick du en stroke?

Grattis till mannen din :-)

Kram, kram
Mary sa…
Kärlek till dig!! Det finns sådan styrka i kärlek & vänskap!

Grattis till mannen din och hurra för att du tagit dig dit du är idag! Massa varma kramar finaste du!!
Malla sa…
Stort grattis till er båda! :)
Jag undrar om vi inte växt upp i samma by din man och jag :)

KRAM! (och ursäkta, jag är kass på att besöka och kommentera)
Lena sa…
Kikar in & önskar GRATTIS!!! :)))
Er kärlek är stark så stark! & vacker♥ & livet är skört...
Ligger några tokiga filmsnuttar på min blogg, vi har mycket snö kvar i skogarna, men slask på vägarna ;)
Kram på er & mysig kalaskväll!♥ /Lena
Så sant. Livet är verkligen ingen självklarhet.
Grattis till din make i efterskott. Å grattis till dig för att du idag står stark och är tacksam och njuter av livet, av nuet som nu är. Kram! ♥
optimist sa…
Stort Grattis till er.

Du skriver så fint om det värdefulla livet vi har fått till skänks och om kärleken som har drabbat dig.
Det känns att du är lycklig.
Det berörde mig djupt detta om din sjukdom också, förstår att det var en skrämmande upplevelse.
Fint att du nu mår bra och att ni får ha ett fint liv tillsammans.
Varm kram!
Tindy sa…
Ja kärleken, den är inte självklar..Men om man har den, så ska man omsluta allt och verkligen ta vara på det fina man har...Så fina ni är, verkligen och jag önskar er det allra bästa för massor med år framöver...
kärlek..kan nog inte finnas något vackrare än just det:)
Stor Kram:))
Lingonberrie sa…
Så vackert!
Och grattis många gånger om.<3

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå