Att inte förstå allt alltid…….med ett extra tillägg av Alex :)

305698_10150278979545069_729230068_8234823_926738_n

Ja alltså vi behöver inte alltid förstå allting ,men idag känns det som att jag förstår mindre än på länge…..Vi har haft en trevlig myskväll med govännerna våra ,vi har ätit ugnsbakad lax med pressad potatis & godaste såsen “a la Sandra” gjord på grädde ,philadelfiaost med vitlök och örter ,chiliflakes & en nypa salt & på det en ljuvlig kladdkaka med fudge topping made by my Love…..so far so god.

Men nu det som jag inte riktigt kan fatta ,varför kunde dom inte ha gett Whitney Huston en vackrare, mera värdig ,mera personlig begravning ,med ett hav av blommor, och massor av levande ljus, jag menar inte att förringa hennes familj eller kyrka eller nåt …….men hon var ju en älskad världs stjärna………..Nej alltså jag fattar inte!?

Åsså RANELID!!……… WTF…….jag och min man tittade med vitt uppspärrade ögon och öppen mun på varandra och utbrast unisont “är det sant”

Det uppstår alltså en overklighetskänsla, detta är ,måste vara ett skämt,ja ja karln är bra på att prata,och allt som oftast kommer det faktiskt vettiga saker ur hålet i hans ansikte,men…………,för mig har han gett ordet mundiarre en helt ny innebörd, ja han har faktiskt gett ordet mundiarre ett ansikte.

Jag förstår verkligen I_N_G_E_N_T_I_N_G.

Förstå mig rätt här nu…..Ranelid är på sitt sätt ett geni,han är en ordkonstnär både vad gäller tal & skrift…………..men mannen är i total avsaknad av taktkänsla och fullkomligt tondöv………..japp det var lite tankar från mig.

Kram

Känner att jag måste få tillägga det som Alex Shulman skrev i sin Blogg ha ha ha ha ha.....jag är otroligt road av detta spektakel.

"Jag kan inte säga vad jag tycker om låten, för det är en låt som inte går att recenseras. Den går knappt att diskutera. Den är utanför allt det begripliga. Däremot kan man tala om Björn själv.

Han sjunger om kärleken till kvinnan. Men när hans låt utropades som vinnare gav han inte ens Sara Li en blick. Ingen kram, inget handskak, ingen high five - han tittade inte ens åt henne håll. Han reste sig upp och lämnade henne bakom sig. Han gjorde sina mastiga, underliga segergester mot kameran. Det var smärtsamt, för långt där bakom Ranelid såg man Sara Li, övergiven av detta jätte-ego"

Kommentarer

Lena sa…
Håller med om Ranelid! & jag har inte hört om en enda som tyckte han var bra!! hela Face Book vänder sej ut & in i avsky! vem har då röstat kan man undra?... suck, så ur dålig!...
Såg inte på begravningen, så där har jag ingen åsikt, men hennes röst var fantastisk♥
Kram kram & jäs vidare på maten! ;) /Lena
Comsi comsa sa…
Såg lite av begravningen och tänkte det samma....

EGO KÄRLEKEN Randlid, ha ha ha....

Kram!
Fy och usch för Ranelid. Han gick nog vidare bara för att det var han tror jag. Skulle den låten vinna självaste melodifestivalen skulle jag skämmas för Sveriges räkning. Mollys låt var mycket, mycket bättre. Håller med om att det var en ganska så enkel begravning Whitney Huston fick. Vem vet! Hon kanske ville ha det på det här sättet. Kram
Anonym sa…
Tack för ikväll och den godaste fiskrätt jag vi någonsin ätit.
Efterrätten var också kanon!

TJ ligger i soffan och är väldans kveddo,,haha men he lär han att it äta så myche ;)
Kramar och sov gott
Maggan och TJ
Anonym sa…
Ja, här satt vi också som 2 frågetecken...vad hände?? Ranelid alltså...orkar bara inte se honom, måste vara nån sorts protest. Men som du säger; det man inte förstår får man lämna! Barbro
optimsit sa…
Håller med dig om begravningen, hon var ju en sådan stor artist och betydde mycket för många.
Ranelid, nja, jag bryr mig inte om detta. Var och en måste ju få försöka på sitt sätt och detta var hans.
Sedan säger folket sitt och av någon anledning så kom han till Globen, men längre blir det knappast.
Hoppas att du har en fin helg.
Kram.
Geddfish ♥ sa…
Det är mycket jag inte fattar heller...
Ranelid, har jag aldrig gillat.
Begravningen såg jag inte, har för mycket sorg själv.
Idag är det en grå söndag och jag vänder ut och in på mina känslor.
Det lät som en MYCKET god middag!
Kramkram ♥
Anna sa…
Kan inte annat än att hålla med om Ranelid... ojoj... Hemskt är bara förnamnet! Jaja. Får hoppas att han inte vinner i finalen sen :-)
Mary sa…
Ja du, vad ska man säga. Jag har inget emot Björn Ranelid, han har en del vettigt att säga även om han är en särdelses egen person..men det är bra..vi ska inte alla vara stöpta i samma form. Det jag tycker är tråkigt är att det är en spark i ansiktet mot "riktiga" musiker som kämpar och skriver låtar..och så kommer detta bidrag och dansar upp direkt i final. Kan förstå han Mattias Andreassons ilska även om jag tycker att man ska vara en värdig förlorare. Det blir så svårt att ta melodifestivalen på allvar numera, det är mer ett jippo än en musiktävling!

Hoppas du haft en bra helg ändå kära du!

Kram Mary
Doktor Glas sa…
har inte hört låten än, men det låter inte som höjdare?!
kicki sa…
Mary så klokt sagt ,jag håller med dig,kunde inte ha sagt det bättre själv,all respekt till Ranelid ,men all respekt till dom "riktiga" musikerna också......nä men ett JIPPO är vad det har blivit :)
Kram alla gullisar & TACK för era kommentarer :)
jag blir så glad av all respons...
som sagt KRAAM
Anonym sa…
Jag tycker Ranelid håller samma kvalitet som resten av mellodeltagarna... och att kalla de andra för "riktiga musiker" är väl att ta i, det är oftast samma klick människor som skriver låtarna och samma artister som deltar ändå och vad det gäller det musikaliska så är det numera bara en bisak i det här jippot.

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå