Allhelgona och ljusen glimmar så vackert

Allhelgonahelg.............ja det blir ju så att man tänker på de männisokr man har mist.
Det är så sorgligt.....att livet måste ta slut.
Men vi sitter alla på såmma tåg ,vissa längre fram ,och vissa har just hoppat på.
Jag mötte en kvinna i morse ,hon såg ut att vara i bra form............hurtig..........
Hon berättade att hon alltid haft hund förr men nu har hon katt ............ja i fall hon skulle bi kvar i sängen en morgon ,så klarar sig ju en katt ett par dar,det gör inte en hund.
Och en sambo vill hon inte vara utan.
83 år och i bättre form än jag.
Hemligheten förstår du är.............att göra det som känns bra ............(känns bra ..jag antar att hon menade det som ger en bra "magkänsla")
Tänka vad man vill ,göra vad man vill.............
Lägga sig när man vill och kliva upp när man vill.........ja ni fattar .....hon sa några tänkvärda saker.............och hon avslutade samtalet med att säga att hon älskar att leva..älskar livet.
Allt handlar egentligen om hur vi väljer att förhålla oss till våra liv.
Nu lyser det på kyrkogårdarna det ser varmt och vackert ut.
Förr var jag liksom allergisk mot kyrkor,men efter alla skolavslutningar...........alla lucior......
några bröllop, och några begravningar, så har jag ändrat uppfattning............det är en fin samlingsplats.
Men hur det än är, så är ändå skogen min kyrka.
Allt är så fridfullt och fulländat där...........det känns som att vandra i tidens begynnelse, i själva skapelsen.
Ja orden är sanna av jord är vi danade ................till jord skall vi åter bli.
Och självaste livet det pågår här och nu ,så njut av det för visst är det härligt att få vara med i det...................ja själva livet.
Kram Kicki




Kommentarer

Barbro sa…
Det är så roligt att läsa din blogg varje dag. Du är så duktig Kicki. Du skriver många fina tankar, det är bra. Många "goa" kramar från mamma

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå