Hurra vad jag är braaa!!!!!!!

Jag blir liksom extra huslig ungefär en gång i månaden.............samtidigt som jag blir lite sorgsen och gråter så mycket lättare.........
Men inte nåt ont som inte har nåt gott med sig..........
Alltså jag blir som förbytt............ helt plötsligt tycker jag om att laga mat ,baka och städa............på riktigt.
I vanliga fall får min familj gärna äta snabbmakaroner och falukorv..................
Eller ännu hellre ärtsoppa eller risgrynsgröt på tub.............( så kul tycker jag att det är att laga mat )
Men NU har jag lagat Lasagne...............och trevligt var det .........ja jag la ner mycket kärlek och då smakar det därefter alltså helt underbart.
Nu har jag stått och rullat 120 köttbullar.
Nu har jag stått och stekt plättar på 8 ägg ..............alltså ett gäng.
Och nu planerar jag en inköpslista på ingredienser , så jag kan baka mina supergoda saffransbullar.
Och varje månad, när jag blir så här extra huslig , extra känslig, och extra sugen på diverse godsaker............och håret ser extra jävligt ut, och jag beter mig som en bulimiker,men en falsk för jag spyr ju inte,vad är då vitsen med att äta , och jag tycker att jag är extra tjock.............................så blir jag lika förvånad.
Självkännedom........................ och återigen balans..........nån gång kanske jag får ihop det....ha ha ha.
Men jag är förmodligen inte ensam...............(tröst ......eller........)
Kram / Kicki

Kommentarer

Anonym sa…
hahaha... du är inte ensam! det kan jag lugnt meddela... kan det hända för att vi är kvinnor? bygger bo... hahaha :-D men duktig är du, trots tiden på månaden. Inte illa!

Kram från grannen

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå