LovikkaTider

Kolla vilka fina Lovikkasockar Frida har stickat................och hon gav dom till MIG.........
Själv har jag "snickrat" ihop den här mössan.
Jag frågade min mormor om hon ville ha den............
Men hon var brutalt ärlig och tackade nej.......med ett lite generat fniss..................hon kunde inte förlika sig med den lilla "struten " som avslutas med en tofs.
För mycket attityd.
Nåja då får den väl värma min frusna tankecentral..........
För om jag känner efter riktigt ordentligt, så tycker jag nog att den hjälper mig att "samla" mina tankar............ha ha.
Och dom ljuvliga sockarna går jag och skrotar på i här hemma ...............världens bästa tofflor..........fossingarna får andas och samtidigt värmer dom underbart.
Nu ska vi gå på promenad jag ,Lotta och Molly,hoppas mitt blodtryck får hålla sig på lagom nivå.........alltså att inte mina fyrfota vänner ska hitta så mycket ofog efter vägen.....hmm.
På med reflexerna och ut och ryka............sen far vi på jobbet och gör lite nytta.
Kram / Kicki



Kommentarer

Anonym sa…
Hallå!
Vilken kräsen mormor! hi hi hi
De va nått av den vackraste mössa jag sett!! helt ärligt!
Även här är det dags för på pälsning! fryser så det knakar i lederna, hu hu, raggsockor och lovikavantarna har jag redan tagit fram!
Ha en härlig kväll i mörkret!
Ps. förhoppningsvis, föds vår nästa valp, i natt eller morgon...
Lena
Anonym sa…
Den var ju fin, mössan din! :-) Förstår inte va din mormor blev generad över..? :-o
Nä, det är lite synd att staketsamtalen inte händer nu... Men det är sååå kallt! *burr* :-D Jag får lov att komma över på en kopp kaffe nån dag...

Ha de nu så bra så länge!
Kram
Barbro sa…
Jag tycker att denna mössa är jättefin, men du behöver värma ditt eget lilla huvud. Jag ser att Lena tror att jag är kräsen , men det handlar inte om det.Jag stickar ju själv av lovikkagarn både vantar, sockar och mössor.
Du har mycket mindre tid för stickning än jag eller hur?? Många kramar från mamma Barbro.

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå