Isak 16 månader

I kväll har vi haft vår lilla solstråle här,han är så underbar den ungen.
Hans bruna ögon har tindrat , och dom vita små tänderna har varit synliga mest hela tiden.
Efter 2 bajsbyten , yoghurt & banan,en klubba lite dricka , och senare en flaska välling , så frågade jag honom om vi skulle gå och sova...................
Då går ungen med ett leende på läpparna , med putande blöjstjärt , fjunigt huvud och på fötter som är mer runda än avlånga..............i sin pyjamas................med tiger (från Nalle Puh) på............mot sovrummet.
Jag lägger ner honom i spjälsängen , nynnar en vaggvisa..........................stryker på hans mjuka nytvättade kinder & huvud en liten stund , sen sover han.......................
Åh vad fin han är.......................i denna stund håller mitt hjärta på att svämma över.
Att man kan älska en liten jobbig , viljestark , gränstestande , grisande varelse så oändligt mycket.
Jag sitter och tittar på honom där han sover......................och inser hur fort tiden går, hur fort mina små älsklingar blivit stora, hur mycket jag kan ångra att jag inte gav dom ännu mera av min tid...............................
Nu sitter jag här med mitt barnbarn....................
Och kanske är det så...............................
att man på nåt vis försöker kompensera , genom att vara mer närvarande..................leka mer
lyssna mer
iaktta mer
ja bara vara mer i nuet................i stunden och njuta av den tid man får tillsammans utan att vara i nästa "måste göra".
Nej bara vara här och nu.........vi.........................
Kram / Kicki

Kommentarer

Anonym sa…
Han har det bra den där Tobias, med klok fru, motorcykel i vardagsrummet och ett så mysigt barnbarn.

Kramis
Anonym sa…
Tiden går fort.. Det kan jag hålla med om! Tänker på det redan, trots lillans unga ålder. Kan många gånger känna att jag inte är närvarande på det sätt jag vill. Men så är det. Inget att göra åt. Med dagens alla måsten för att bara kunna leva, så får man ta vara på tiden. D.v.s leva i nuet och göra det bästa av den stund man har tillsammans... Riktigt söt e han då lille Isak! :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå