Bada Å åååå








Jaa här kan ni se bilder på Molly och mig då vi sitter i bilen och väntar på att fara iväg för årets första RIKTIGA dopp.................Och dopp blev det.
Först STORMAR vi ju stranden ,oregerliga som vi är.....men jag känner mej skeptisk...
jisses det är ju BLÖTT och kallt.....men Molly verkar tycka att det är jättekul,hon hoppar och skuttar som om hon vore en valp........och så händer det!!!!!!
Matte kastar ut en pinne i älven........Molly överlycklig.....ruuusar ut i vattnet och så klart rycks jag ju med i stundens iver.....springer efter och BLUBB,BLUBB BLUBB......kontakten med älvbotten försvann...........matte sa att jag sjönk...... jävlat som en schten...........upp som skjuten ur en katapult......med klotrunda ögon..........bara för att sjunka ner igen...............huu hu vilken tur att matte inte tvekade ...........jaa jag tror hon räddade min livhank.........jag är nog ingen badnymf......nej huuga.........och trots att mamma hade kameran i fickan på sin tunika......som ju blev dyngsur då hon räddade mig från en säker drunkningsdöd......så fungerade den utmärkt för att ta några pålandbilder där ute på piren.......nej tacka vetja mark kontakt.
Blöta pussar från Lotta i ett kookhett Öjebyn..

Kommentarer

Barbro sa…
Tur Lotta att matte var observant och såg att du var en dålig simmare lilla Lotta....hoppas du mår bra efter din badtur....och att mattes telefon inte tog skada av att hamna i vattnet...God natt kramar till er ni är så vackra hundar både du Lotta och Molly..Kram till matte Kicki också...och tack för i dag./Barbro
Märta sa…
Ååååå bada... va hääärligt!!...
-förra sommaren badade jag, och simma kunde jag åckså!
-Sjönk du Lotta?? fniss fniss...
jag hoppas mamma & pappa tar med oss till någon sjö snart, jag längtar...
Kram kompis!! /Märta
Suzan sa…
åhh..sån söt fralla.. Frank blir ju helt kär!
Tobias sa…
Fin fralla du har, verkar som att simma inte är dess starka sida, har samma problem med mina, gå i strandkanten går bra men när det blir för djupt är det tillbaka till strandkanten som gäller.

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå