Leka med färger

För nån tid sen fick jag i uppgift av min sjukgymnast att måla en tavla åt mig själv, bara för min egen skull........så i kväll drog jag på volymen.......Dire Straits, "Sultans of swing".
Fram med tuber och flaskor.......jag bara ÖSTE på med färg.....hällde direkt på duken.........en rejält stor duk dessutom.Naturligtvis snurrade mina tankar på kring mormor.....fick några fina refränger i huvudet.....Ted Gärdestad "För Kärlekens skull"......"Det är för oss solen går upp"..........
Celine Dion "My hart will go on"................Sen går refrängen på "Time to say godbye" på repeat i min skalle hela tiden.......Så det var skönt att dra upp volymen lite till Dire Straits och låta händerna dansa över duken ,som jag hade liggande på golvet.
Det var skönt att meditera en stund.....men det gick för fort, så nu vill jag måla mer........det är bra.......jag helas.
Kram alla goa..

Kommentarer

Ingrid sa…
I den var det Power! Det syns att du var närvarande vid den skapelsen..

Hör du Carina Morin Du gör det SÅ bra!

Kram
Fru Malin sa…
Underbar bild, Verklig Passion!!

Kramis från Kusinen
Kicki sa…
Tack min älskade Kirunabo....

Jo men den är såå mycket bättre irl.. jag har bara klämt ur färgerna ur tuberna..testa Malin.
Kram
Grannen sa…
Underbart! Verkligen vackert! :-) Märks att du har gjort den för din skull... finns en känsla i den som jag inte sett i dina andra väldigt vackra alster...

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå