Åh vad jag längtar till när ni var små.............


Han är så go min lilla monster unge,eller nej min dotters lilla monsterunge.

Ibland kan jag känna en sån längtan tillbaka ,då man fick känna värmen från en liten kropp, som ligger brevid en och snusar ,och ljudet från tutte i munnen som arbetar i sömnen.

Den lealösa lilla kroppen som har somnat i min famn.

det är sååå mysigt.

Men så känner jag efter. nej ,been there done that.

Skulle aldrig orka,det är så lagom att vara mormor , nu ska jag sova hos Isak i natt , så hans mamma får en natts sammanhängande sömn.

Däremot lider jag av Frida abstinens nu och här.

Det är kul med webbkamera men det är ju inte samma sak,

hon sitter i Stockholm och jag sitter här i lilla Öjebyn, jag ser henne men jag ser inte dom små skiftningarna i hennes vackra ansikte , jag känner inte doften från hennes hår,

jag hör inte hennes underbara skratt.

Min unge.

Men snart...........den 23:e denna månad ,ska hon komma hem ,så jag får skymta henne då hon kommer och vänder i dörren för att gå ut och träffa sina kompisar,och allt kommer att kännas som vanligt.

Bara så där underbart vanligt som det känns då hon är här och stökar och drar fram utan att plocka undan efter sig .

Ja hon märks ,lämnar ingen oberörd.

Och sen när hon far igen så gråter jag en skvätt ..................och samtidigt tycker jag att det är ganska skönt att hon ändå inte bor hemma för jämnan.

Min älskade ,stökiga ,pratiga , skrattande , arga , sympatiska, åsiktsladdade, tyckande ,lilla prinsessa.

Nej nu måste jag åka.

God natt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå