Frost bitet ,kallt och stjärnklart.............

Klockan är 06.10 en lördag morron.
Vad är det för fel?????????....................kanske åldern,jag har hunnit fika ,rasta hundarna och läsa tidningen.
Hundarna som för övrigt inte ville gå ut,titta på mig precis som att..............hallåååå det är mitt i natten matte.
När jag kliver ut idet frostbitna gräset och tittar upp mot en stjärnklar himmel,så far mina tankar till Carolin Stenvall och hennes anhöriga.
Det är fruktansvärt vilken jävla skit värld vi lever i, tack vare att det finns några onda människor som förstör.
Men det tycks ju ha varit så sen tidernas begynnelse,och det kommer väl att fortsätta,nej jag vet inte vad man ska göra (utrusta alla man är rädd om med pepparsprej?).
Om hon hade haft en stor schäfer med sig i bilen ......................undra..........................
När jag var barn brukade jag ligga på marken, eller i dom där däckgungorna,och titta mot stjärnorna.
Jag undrade vart allt tog slut,om dom som hade dött fanns där uppe.
Jag konstaterade att jag inte skulle vilja vara där, att jag älskar Moder jord.
Som vuxen gör jag samma konstaterande,och vet dessutom att vi består av samma materia som jorden gör............vi hör liksom ihop.
Kram Kicki

Kommentarer

Anonym sa…
Fina tankegångar du har på morronkvisten.

Det är sorgligt med Carolin och det är sorgligt med den som gjort det.

Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Blommorna jag fick🤪

Nog är han som gullig ändå